Berita Auto

Model Honda Civic 2022 Dilancarkan Di Thailand Dengan Harga Dari RM122,000

Berita hangat ini telah membuat peminat Civic di sini inginkan lebih banyak maklumat mengenai ketibaannya nanti.

Ya, ada Honda Civic baharu yang tampan untuk tahun 2021 dan akan berada di bilik pameran Honda Malaysia dalam beberapa bulan akan datang. Honda Civic generasi ke-10 yang terkini kekal sebagai best seller segmen di Malaysia dan masih di tempat No.1 di segmen C dengan market share 70 peratus dan juga merupakan model terlaris ketiga Honda Malaysia dalam keseluruhan penjualan.

Civic generasi ke-11 ini dilancarkan di Thailand minggu lalu dengan harga bermula dari 964,900 baht sehingga 1,199,900 baht (RM122,055 hingga RM152,000 dan ini bermakna harga kereta Honda di Malaysia lebih rendah daripada Thailand). Tiga varian diperkenalkan. Ia bermula dengan EL maka anda mempunyai EL + dan varian teratas adalah RS.

Sekarang harus ingatkan bahawa terdapat dua kilang besar Honda di Thailand dan mereka menghasilkan Civic untuk eksport tempatan dan juga ASEAN.

Inilah sebabnya mengapa Civic ini dan juga model Honda Civic sebelumnya dilancarkan di Thailand sebelum negara ASEAN yang lain.

Pelancaran global untuk Civic baharu ini adalah pada bulan Mei 2021 dengan pengeluaran bermula di Kanada untuk pembeli Amerika dan sekarang ia siap untuk rantau ASEAN di mana ia adalah segmen kegemaran syarikat.

Model baharu Civic 2022 ini mendapat enjin turbocharged 1.5 liter yang biasa yang menghasilkan tork 176bhp dan 240NM melalui CVT. Ya, versi sebelumnya memberikan tork kurang 20Nm. Kecekapan bahan bakarnya kekal pada 17.2 km / liter yang daya saing kelas dan harus diperhatikan bahawa Civic ini adalah kereta besar, hampir sama dengan Accord dari dua generasi yang lalu.

Nampaknya enjin aspirasi normal 1.8 liter yang popular telah diberhentikan dan tidak ada berita mengenai enjin ini diperkenalkan di negara-negara ASEAN.

Civic terbaharu telah bertambah besar dan sekarang berukuran 4,678 mm panjang 1.415 mm tinggi dan 1,802 mm lebar. Wheelbase juga naik 33 mm. Ini membolehkan ruang kabin lebih besar dan ruang kaki belakang yang lebih baik di belakang.

Terdapat dua varian yang ditawarkan di Thailand. Civic RS yang lebih mahal mendapat lampu depan LED penuh, pelapis Ultrasuede hitam, pengelap automatik, pencahayaan ambien, kawalan iklim dua-zon, infotainment skrin sentuh 9 inci yang menyokong Apple CarPlay / Android Auto, Bluetooth, arahan suara, navigasi, Honda Connect dengan Sistem 8 pembesar suara, ditambah dengan pedal aloi, IRVM peredupan automatik dan paddle shifters. 

Ciri standard termasuk DRL, lampu belakan LED, kunci automatik walk-away, infotainment skrin sentuh 7 inci (untuk model asas), kamera belakang, keyless entry dan banyak lagi.

Previous post

Ssangyong Mempunyai 9 Pihak Yang Berminat Dengan Jenama Bergelut Ini

Next post

Charles Frump Dilantik Pengarah Urusan Baharu Volvo Car Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *