Berita Auto

Honda Bersedia Membangkitkan Semula Jenama Integra

Dibawah Jenama Acura. Adakah pengurusan Honda akan mendapat inspirasi untuk menghidupkan semula papan nama ikonik ini?

Bagi banyak peminat die-hard Honda dan juga peminat kenderaan sport rata-rata, kembalinya ‘Integra’ ke barisan Honda sangat dialu-alukan.

Lakaran Integra 2022 ini tular di media sosial dan berita di Acura (yang merupakan bahagian mewah Honda dan sangat popular di Amerika Utara) baru-baru ini pada malam Monterey Car Week mengumumkan Integra akan kembali pada tahun 2022.

Perincian lebih lanjut mengenai Integra generasi berikutnya masih jarang ditemui setakat ini, dengan hanya satu gambar teaser yang menunjukkan sekilas sudut kirinya disiarkan.

2001 Model Honda Integra Si_Cockpit

Walaupun melalui satu gambar ini, jelas nampak macam model yang akan datang ini akan banyak meminjam dari reka bentuk sudut dari Acura semasa, dengan lampu depan dan gril LED yang tajam hampir sama dengan model sedan sukan TLX Type S yang baharu dilancarkan. .

2001 Model Honda Integra Si

Peminat juga dapat menarik nafas lega apabila mengetahui bahawa nama Integra masih terus dikekalkan pada coupe dua pintu kompak ini. Itu adalah jika siluet coupe yang dipamerkan semasa pengumuman ini adalah sesuatu yang boleh dipakai.

BHP_Euro5 Diesel_2021_Lexus NX

Acura juga menjanjikan bahawa Integra akan menggunakan ‘semangat dan DNA yang menyeronokkan untuk pemanduan yang sama’, yang pastinya satu keinginan yang tinggi memandangkan lakaran sebelum ini dianggap sebagai antara kereta pacuan roda depan terbaik yang pernah ada.

2022 Model Honda Integra_Cockpit

Masih ingat pelancaran Integra Type R pada tahun 2001? Type R ini dikuasakan enjin DOHC i-VTEC 2.0 liter yang dikembangkan khusus untuk kecekapan pengambilan dan ekzos yang sangat baik dan ia mempunyai output kuasa maksimum 220PS yang berfungsi dengan transmisi manual 6-kelajuan nisbah jarak dekat yang baharu.

2022 Model Honda Integra_Engine

Powerplant dan transmisi digabungkan dengan suspensi baharu untuk memberikan tindak balas yang sangat linear terhadap input pemandu.

Ciri-ciri lain termasuk brek depan yang dikembangkan bersama dengan Brembo, bucket seat depan Recaro, dan stereng kulit asli MOMO membantu melengkapkan prestasi pemanduan Integra Type R yang baharu di jalan atau pun di litar.

Versi iS adalah coupe yang bergaya namun berfungsi, dikuasakan enjin DOHC i-VTEC 2.0 liter dengan output kuasa maksimum 160PS, sesuai untuk pemandu yang menginginkan prestasi sporty dan menyeronokkan untuk memandu.

MEDIA RELEASE: Acura today announced the return of the Integra during its annual appearance at Monterey Car Week. The legendary nameplate, one of two models in the original product line-up when Acura launched on March 27, 1986, will re-join the performance brand’s product portfolio as a new compact premium entrant next year.

“The Integra is back,” said Jon Ikeda Vice President and Acura Brand Officer. “I’m thrilled to say Integra is returning to the Acura line-up with the same fun-to-drive spirit and DNA of the original, fulfilling our commitment to Precision Crafted Performance in every way – design, performance and the overall driving experience.”

More details about the new Acura Integra will be available closer to its 2022 introduction.

Text asal Joshua Chin

Previous post

Aston Martin Valkyrie Spider Ibarat Jentera F1 Jalanan

Next post

Nissan Menutup Kilang Amerika Kerana Krisis Covid Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *