Penyelenggaraan

Citroen dan Peugeot Recall 22 Model Di Beberapa Kawasan Yang Terkesan

PSA Group (Citroen, Opel, Peugeot) Recall Timing Belt Di Eropah

Panggilan balik kenderaan sudah menjadi masalah biasa yang melanda semua jenama, termasuk jenama yang sangat dipercayai dan juga kenderaan buatan tangan yang mewah. Sebahagian daripada masalah itu datang dari pembekal komponen pihak ketiga dan pembekal teknologi yang mungkin menjanjikan lebih produk mereka atau yang mempunyai pembekal yang tidak mengikuti garis panduan ketat mereka.

Penarikan kenderaan yang paling terkenal di dunia adalah penarikan beg udara Takata yang melibatkan berjuta-juta kenderaan di seluruh dunia kerana syarikat beg udara Takata adalah pembekal terbesar dunia.

Kemudian baru-baru ini kita melihat kenderaan elektrik seperti Tesla dan Chevy Bolt dipanggil balik kerana masalah bateri dan alat ganti.

Kini muncul berita bahawa kenderaan PSA Groupe ditarik balik di Eropah, buat masa ini untuk masalah timing belt. Ini lebih mirip dengan isu pembekal, tetapi apabila anda membaca laporan di perenggan seterusnya, ia akan muncul sebagai masalah kejuruteraan yang bermula dari reka bentuk enjin.

Pihak berkuasa Perancis dan Eropah kini melaporkan pelbagai masalah timing belt dengan beberapa model PSA group.

PSA Group Update: We have already informed about the recall with the internal code “HLT” for Citroën C3 Picasso and Citroën C4 produced between 2013 and 2017. The defect may occur with 46,887 vehicles equipped with supercharged “EB” petrol engines.

Seorang jurucakap untuk Groupe PSA Deutschland mengesahkan kepada kfz-rueckrufe.de bahawa “proses kimia di dalam minyak enjin boleh mempengaruhi timing belt kenderaan” dan kegagalan fungsi pelbagai komponen tidak dapat dikesampingkan. Khususnya, booster brek terlibat, seperti dalam recall PSA sebelum ini dengan kod “HFC” (Citroën / DS) dan “JZR” (Peugeot). Masalah ini menimpa lebih daripada setengah juta kereta.

Menurut pihak berkuasa Perancis dan sistem EU Rapex, Citroën Berlingo, C3 Picasso, C4 Cactus, C4 Picasso, C4, C-Elysée dan Spacetourer / Jumpy, serta DS3 dan DS5, berisiko mengalami kerosakan enjin secara tiba-tiba.

Perkara yang sama berlaku kepada Peugeot 208, 2008, 3008, 301, 308, 5008, 508, Partner, Traveller and Expert. Pengumuman memberikan pelbagai tarikh pengeluaran antara Mei 2014 dan Ogos 2018. Opel juga disebut dalam kenyataan rasmi itu.

Previous post

Ada Sebabnya Lampu Depan Volkswagen Dipanggil IQ.Light

Next post

Range Rover Velar Dikemas Kini Untuk Tahun 2021

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *