Hibrid, Elektrik, Hidrogen

BMW Group Malaysia Rai Kemerdekaan 64 Dengan Pengumuman Pratempahan 64 Unit

Manfaat pratempahan serba eksklusif yang dihadkan kepada 50 pelanggan kini telah dinaikkan kepada 100 berikutan sambutan luar biasa hanya dalam lima hari.

BMW Group Malaysia telah menerima 64 pratempahan bagi BMW iX, bertepatan dengan Hari Kebangsaan Malaysia yang ke-64. Pratempahan bagi kenderaan elektrik tulen ini telah dibuka di platform BMW Shop Online melalui https://shop.bmw.com.my/ dengan bayaran RM 5,000, hanya lima hari yang lalu.

“Kami berbesar hati untuk melihat warga Malaysia menunjukkan keyakinan mereka untuk memilih mobiliti lestari sebagai gaya hidup mereka, ia turut memperlihatkan kepercayaan kami bahawa masa hadapan kita akan berlandaskan elektrik. Sejak sekian yang lama, kami telah memberi komitmen untuk membentuk mobiliti masa hadapan negara, dan kami akan terus memupuk peralihan ke arah mobiliti elektro dengan menggiatkan penyediaan infrastruktur pengecasan di Malaysia serta meluaskan lagi jaringan pengedar BMW i dengan segera di bandar-bandar utama Malaysia,” ujar Hans de Visser, Pengarah Urusan BMW Group Malaysia.

BMW iX yang sulung melangkaui jangkaan. Jarak operasi WLTP yang memberangsangkan, iaitu setinggi 630 kilometer bagi varian-varian BMW iX juga telah dirumus agar pengguna tidak lagi perlu bimbang tentang jarak operasi kenderaan elektrik milik mereka. Kenderaan elektrik tulen ini turut menarik perhatian dengan ruang serba minimalis di bahagian dalam, justeru pengguna dapat menikmati pemanduan yang benar-benar menyelesakan. Jentera ini juga menampilkan konsep Shy Tech yang pertama seumpamanya, ia membolehkan teknologi dan inovasi moden dalam kenderaan ini disamari dengan latar interiornya ketika tidak digunakan.

Bukan itu sahaja, jentera elektrik tulen ini akan hadir dengan BMW IconicSounds Electric yang diperkenalkan buat pertama kali – dibangunkan menerusi kerjasama yang dijalin dengan komposer terkemuka dunia dan pemenang Anugerah Akademi, Hans Zimmer, maka para pemilik dapat menikmati pengalaman pemanduan serba emotif dengan bunyi yang unik bagi model-model BMW dan BMW M.

Pratempahan bagi BMW iX yang sulung.

BMW iX xDrive40 serta BMW iX xDrive40 Sport yang sulung kini sedia untuk dipratempah di platform BMW Shop Online melalui https://shop.bmw.com.my/ dengan bayaran RM 5,000. Para pemilik juga dapat memanfaatkan waranti bateri yang terhad hingga lapan tahun atau 160,000 km, mana-mana yang dipenuhi dahulu.

Buat masa ini, 100 pelanggan terawal yang menempah BMW iX xDrive40 dan BMW iX xDrive40 Sport yang sulung dapat menikmati tawaran eksklusif yang meliputi pemasangan alat pengecasan secara percuma serta akses pengecasan awam bertempoh 1 tahun secara percuma. Tawaran ini terhad sehingga 22 September 2021, tertakluk kepada terma dan syarat.

Program pembiayaan dinamik.

Dengan Balloon Financing Plan yang ditawarkan oleh BMW Group Financial Services Malaysia, BMW iX xDrive40 dan BMW iX xDrive40 Sport masing-masing boleh dimiliki dengan pelan ansuran bulanan yang bermula daripada RM 4,888.00 dan RM 5,478.00 (berdasarkan anggaran pinjaman sebanyak 80% bagi tempoh lima tahun).

Harga jualan (atas jalan, tanpa insurans) bagi BMW iX xDrive40 dan BMW iX xDrive40 Sport yang sulung ialah:

ModelHarga Runcit SarananHarga Runcit Saranan dengan Waranti Lanjutan & Pakej Servis
BMW iX xDrive40* yang SulungRM 419,630.00RM 435,800.00***
BMW iX xDrive40* yang Sulung dengan Power Package**RM 424,230.00 RM 440,400.00***
 
BMW iX xDrive40 Sport yang SulungRM 472,630.00RM 488,800.00***
BMW iX xDrive40 Sport yang Sulung dengan Power Package**RM 477,230.00 RM 493,400.00***

* Sport Package boleh dirangkumkan pada BMW iX xDrive40 dengan harga RM 53,000.

** Power Package meliputi BMW i Wallbox dan BMW i Public Charging Cable.

*** Para pemilik BMW iX yang sulung juga dapat menikmati Waranti Lanjutan 5 Tahun dan Pakej Servis 6 Tahun oleh BMW pada harga istimewa berjumlah RM 16,170.00.

Previous post

Indonesia Akan Menjadi Tuan Rumah Ujian Pra Musim MotoGP Di Mandalika

Next post

GT 63 S E Performance Jentera Hibrid Berprestasi Tinggi Pertama AMG

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *