Berita Auto

Pemilik Citroën Di Malaysia Kini Diservis Oleh BAASB

Penjaga jenama Citroën baru menghubungi pemilik untuk penarikan balik dan banyak lagi.

Hugungan pembeli Citroën di Malaysia memang sudah lama bermasalah. Dari Directional Motors yang melancarkan BX dan Xantia tidak ada rancangan untuk menjaga pelanggan mereka (kenyataan yang yakin kerana penulis memiliki BX19) kepada Competitive Supreme yang berusaha sebaik mungkin untuk menghidupkan semula minat terhadap kereta Citroën di Malaysia dengan sedikit kejayaan.

Kemudian, bila Naza Group mengambil alih jenama Citroën di bawah Naza Euro dan menubuhkan bilik pameran mereka sendiri, ia menarik sekumpulan pembeli baharu yang terus kecewa kerana penjualannya tidak diambil serius. Kini muncul penjaga jenama baru, Berjaya Auto Alliance Sdn Bhd (BAASB) yang mengambil alih kedua-dua Peugeot dan DS (kedua-dua jenama PSA) dan mereka hadir dengan rekod prestasi yang baik dalam penjagaan pelanggan mereka.

Pemilik Citroën yang dulu sudah dihubungi (selagi mereka berada di dalam database) untuk recall dan keperluan after sales. Ini adalah permulaan yang baik dan dengan model yang sangat menarik dari kilang Citroën, kami dapat melihat peningkatan minat untuk Citroën dan jenama DS.

BHP_Euro5 Diesel_2021_Lexus NX
Citroën and DS owners will get a call or message like this as the current Mazda dealer in Malaysia has taken over the Citroën, DS and also Peugeot brands under BAASB.

Pada bulan Januari tahun ini (2021) mereka menghubungi semua pemilik Peugeot, Citroën dan juga DS untuk menghubungi mereka untuk mengemas kini data agar mereka dapat mula melayani keperluan after sales dan liputan jaminan jika perlu.

Melalui kempen ini, maklumat seperti peringatan perkhidmatan, tempoh jaminan, kempen perkhidmatan, berita dan sokongan tambahan akan diselaraskan dan kemudahan diakses oleh pemilik Peugeot. Pemilik dikehendaki memberikan bukti kad pendaftaran kenderaan, servis dan buku jaminan mereka, dengan melayari laman web dan melengkapkan kemas kini maklumat. Semua maklumat yang dikumpulkan dilindungi selaras dengan Undang-Undang Perlindungan Data Peribadi (PDPA) Malaysia.

Ini adalah salah satu usaha awal BAASB untuk meningkatkan pengalaman pemilikan. Akhir sekali, kumpulan ini ingin mengucapkan terima kasih kepada semua pelanggan atas sokongan yang tidak berbelah bagi dan menghargai kesabaran, keyakinan, dan kepercayaan mereka terhadap jenama.

Untuk maklumat lebih lanjut, pelanggan boleh melayari laman web www.peugeot.com.my atau menghantar e-mel kepada customersupport@baasb.com.my. Pelanggan juga boleh menghubungi nombor Sokongan Pelanggan Peugeot mereka yang dikemas kini di 03-7627 8818, yang beroperasi dari hari Isnin hingga Jumaat, 8.30 pagi – 6.00 petang.

Sila sedia maklum bahawa pasukan Berjaya Auto Alliance yang baru ditubuhkan juga akan terus memberikan jaminan, menjalankan perkhidmatan selepas jualan dan mengedarkan alat ganti untuk jenama PSA lain yang telah disebut. Dan di situlah mereka memerlukan pertolongan anda seperti yang disebutkan di atas.

Untuk memulakan perjalanan mereka dengan jenama Peugeot dengan langkah kanan, pasukan Berjaya Auto Alliance berusaha untuk membuat catatan maklumat pelanggan yang lebih lengkap dan tepat. Ini akan membantu mereka melaksanakan peringatan perkhidmatan, mengeluarkan penarikan balik, dan memberikan sokongan tambahan kepada pelanggan yang ada.

CROSSBACK DS 7 ini adalah SUV yang lain dari yang lain. Muscular, berkarisma dan menarik, ini adalah DS pertama yang direka sebagai model DS bebas sejak tahun 1955.

Previous post

Adakah Umur Minimum Untuk Lesen Memandu Di Malaysia Terlalu Rendah

Next post

Toyota Land Cruiser GR Sport Mendarat Di Jepun

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *