Bisnes

Ford Baru Saja Trademark Nama “Skyline” Di Amerika Syarikat

Ford sapu tanda dagang Skyline di AS sebelum Nissan.

Sebilangan besar peminat kereta menyedari Nissan Skyline walaupun kenderaan itu tidak pernah dieksport secara rasmi ke negara mereka. Model Skyline GT-R yang fokus kepada permotoran membantu memantapkan warisan Nissan di kalangan peminat dan pengumpul. Hari ini, contoh jarang Nissan GT-R R35 telah disenaraikan pada harga yang tidak masuk akal, ada diantaranya sampai berjuta-juta ringgit. Kami bukan di sini untuk membincangkan semua itu. Sebaliknya kita akan membincangkan perkara lain: FORD Skyline.

Ford Skyline tidak ada. Lagi. Tetapi mungkin ada tidak lama lagi berdasarkan apa yang baru saja berlaku.

Awal bulan ini, Ford Motor Company memutuskan untuk memeningkan kepala Nissan dengan menanda dagang nama “Skyline” di Amerika Syarikat. Nissan Skyline telah dijual di Amerika Syarikat, namun ia dinamakan dan dikemaskan sebagai Infiniti G35. Nama Skyline itu sendiri belum digunakan di sana.

Mengapa Ford Trademark Nama Skyline?

Sebahagian daripada sebab mengapa jualan model Nissan Skyline GT-R melambung tinggi sekarang adalah kerana kereta tersebut kini boleh dieksport ke pasaran AS secara sah. Oleh itu, dengan kemasukan Skyline baharu ke AS, Ford mungkin melihat kepada bagaimana mereka dapat memanfaatkan ini.

Bagaimana? Kami belum tahu, tetapi kami rasa menanda dagang nama itu adalah langkah pertama yang bagus. Ini menimbulkan keriuhan di sekitar kemungkinan apa yang mungkin berlaku. Ini membuat orang ramai di internet berspekulasi tentang apa yang mungkin dilakukan oleh Ford. Melakukan langkah pertama ini adalah penjana idea percuma untuk Ford, kerana mereka dapat bergantung pada kekuatan otak dan kreativiti berbilion pengguna internet untuk menghasilkan idea perniagaan mereka sendiri.

Jika tidak, mereka boleh hanya menggunakannya untuk sesuatu yang lumpuh seperti peningkatan trim atau memanggil salah satu kenderaan masa depan mereka sebagai Skyline dan berisiko kemarahan peminat Nissan.

Adakah Skyline masih relevan sekarang?

Well, ya. Buat masa ini. Bulan lalu, satu lagi perkara yang berlaku ialah Nikkei Asia melaporkan bahawa Nissan akan menghentikan pengeluaran sedannya di sana (seperti bagaimana Ford menyatakan akan berhenti menjual sedan di AS).

Ini akan bermakna papan nama Skyline, yang sudah ada sejak zaman Prince Motor Company akan berakhir. Jurucakap Nissan menjawab dengan cepat, mengatakan bahawa syarikat itu tidak akan pernah menyerahkan nama Skyline dan laporan itu tidak tepat.

Kami rasa laporan ini juga mungkin akan mendorong Ford untuk memberi perhatian kepada kemungkinannya.

Previous post

Suzuki Dan Daihatsu Baru Saja Bersetuju Dengan Satu Perkara

Next post

Volkswagen Amarok W580X Talaan Walkinshaw Dilancarkan Di Australia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *