Uncategorized

Mercedes-Benz S-Class Akan Masuk Bilik Pameran Malaysia

W223 S-Class akan berada di bilik pameran Mercedes-Benz tidak lama lagi di seluruh Malaysia.

Mobiliti mewah yang terbaik, Mercedes-Benz S-Class, dilancarkan di Singapura pada awal April 2021. Pada awal Mei 2021, ia dilancarkan di Indonesia. Tidak lama lagi, akan tiba giliran Malaysia. Walau bagaimana pun, Mercedes-Benz Malaysia belum membuat pengumuman rasmi.

2020

2020 adalah tahun yang sangat mencabar bagi Mercedes-Benz, di peringkat global. S-Class selalu menjadi model penting dalam portfolio. Kali ini, ia mempunyai tugas yang sangat penting untuk mengembalikan syarikat ke tahap keuntungan yang lebih sihat ketika ekonomi global mulai pulih.

SST

Di Malaysia, yang kemungkinan besar akan berlaku ialah S-Class akan debut dalam bentuk CBU. Anggaran kami ia akan sampai pada atau sebelum bulan Ogos. Dengan kekurangan semikonduktor buat masa ini, sukar untuk mendapatkan tarikh ketibaan yang tepat. Mercedes-Benz Malaysia mungkin juga akan menyasarkan untuk membawa beberapa model CKD sebelum akhir tahun 2021. Ini untuk memanfaatkan diskaun SST penuh yang berterusan untuk kenderaan penumpang tempatan.

EEV

Sejak 2014, Mercedes-Benz Malaysia menyajikan pilihan elektrik, selalunya sebagai model pemasangan tempatan. Ini memberi mereka beberapa insentif EEV kerajaan yang baik. Ini menurunkan harga akhir kereta dengan ketara berbanding tahap sebelum 2014.

Pada mulanya hibrid S400 L Hybrid. Kemudian muncul S560e semasa, yang merupakan model hibrid plug-in. Ini memungkinkan pemanduan elektrik tulen dan pengguna dapat mengecas kereta secara manual.

Versi Petrol

Namun, ketika versi CBU S-Class baharu tiba, Mercedes-Benz Malaysia menawarkan versi petrol tulen dahulu. Kereta yang mereka jual sekarang, W222 facelift. Pertama kali dilancarkan pada Ogos 2018 dengan S450L dengan enjin turbo V6 3 liter.

Mercedes-Benz-S-Class-2021-dash-7.0-1

Pilihan Petrol

Sebilangan pembeli mahukan pilihan powertrain yang lebih tradisional ini. Siapa tahu, mungkin Mercedes-Benz Malaysia akan dapat membawa model petrol tulen ke generasi baharu ini. Namun, dari kilang, ia kelihatan seolah-olah W223 S450 baharu akan mempunyai elemen hibrid.

Sekiranya anda akhirnya menunggu S580e, yang akan menjadi penerus S560e yang dijual hari ini. Anda boleh menjangkakan peningkatan prestasi yang cukup besar. PHEV S-Class baharu mendapat dua kali ganda jarak elektrik.

Peningkatan terbesar pada model ini berasal dari pek bateri. meningkat hingga 28kWh berbanding 13.5kWh pada model S560e semasa. Di samping itu, S580e mampu menghasilkan 510hp. Itu peningkatan yang cukup besar dari 469hp pada S560e.

Previous post

Volkswagen Arteon R-Line CKD Kini Dibuka Untuk Tempahan

Next post

SOCAR Bekerjasama Dengan PDRM Untuk Menyelesaikan Jenayah

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *