Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Intipan Maserati GranTurismo Elektrik Pertama, Debut Tahun Ini

Maserati GranTurismo generasi seterusnya telah diusik, dan ia akan mempunyai pilihan elektrik.

Dalam portfolio Maserati, GranTurismo adalah grand tourer dengan 2 pintu dan 4 tempat duduk. Dalam produksi sejak 2007 dan akan segera diganti. Dan minggu ini, Maserati secara rasmi menggoda penggantinya. Tiada lagi V8 aspirasi semula jadi 4.7 liter tetapi terdapat powertrain elektrik. Mungkin juga ada model petrol dan / atau hibrid, kemungkinan menggunakan enjin V6 Nettuno dan transmisi dwi-klac 8-kelajuan.

Maserati GranTurismo 2022 yang baharu ini akan menjadi model Maserati pertama yang mempunyai pilihan elektrik. Maserati merancang untuk melancarkan 16 model baharu hingga 2024 dan GranTurismo menandakan langkah yang cukup besar bagi mereka. Baru-baru ini mereka mendedahkan model Hybrid pertama mereka, Ghibli Hybrid. Walaupun Maserati telah menyebut model ini sebagai GranTurismo, masih ada kemungkinan mereka akhirnya memanggilnya sebagai sesuatu yang lain, seperti Alfieri – dari sebuah kereta konsep yang ditunjukkan syarikat pada tahun 2014.

GranTurismo generasi baharu yang digoda ini masih disamarkan, tetapi kita dapat melihat beberapa perinciannya. Lampu depan yang baharu serupa dengan yang terdapat pada MC20. Berbanding dengan kereta yang keluar, siluetnya serupa. Namun, gril kelihatan sedikit lebih bulat daripada sebelumnya dan diapit oleh intake di sudut. Tidak ada gambar bahagian belakang atau dalamannya yang dikongsi.

Kita boleh mengharapkan Maserati GranTurismo baharu ini untuk debut pada akhir tahun ini untuk tahun model 2022. Buat masa ini, prototaip masih diuji secara meluas di jalan raya dan litar dalam peringkat terakhir perkembangannya. Tidak ada maklumat mengenai pengganti GranCabrio convertible, tetapi berharap dapat mempunyai templatnya setelah pelancaran rasmi GranTurismo.

PRESS RELEASE

The first prototype of the new Maserati GranTurismo was driven out of the Maserati Innovation Lab and was photographed on the streets of Modena.

The new Maserati Gran Turismo will be the Brand’s first car to adopt a 100% electric solution.

Ahead of the launch of the new model, the prototype cars are currently undergoing a period of intensive road and circuit testing, in various conditions of use, to acquire vital data for the preparation of the final setup.

Previous post

General Motors Japan Melancarkan Corvette C8 Di Jepun Dengan Harga RM445k

Next post

Bugatti Chiron Super Sport Mampu Pecut Sehingga 440 Km/j

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *