Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

19 Rakyat Malaysia Telah Membeli Lexus LM Yang Bernilai RM1.1 Juta

Lexus LM ini adalah the ultimate luxury people mover yang kini dijual.

Pada bulan April 2019, Lexus, bahagian kereta mewah Toyota Motor melancarkan people mover paling mewah di dunia di Shanghai Motor Show. Perancang produk Lexus menyaksikan permintaan yang semakin meningkat di ASIA untuk people mover kelas atas dan dengan ribuan Toyota Alphard dan Vellfires yang dihantar, sudah tiba masanya untuk menggelitik beberapa dari mereka untuk membuat peningkatan.

Ya, people mover mewah Toyota ini telah dan terus memberikan keselesaan tempat duduk belakang terbaik. Bermula dengan ketinggiannya, tempat duduk barisan tengah kapten yang menawarkan kemudahan tempat duduk kabin kelas pertamam penerbangan dengan tempat duduk bantuan penuh dan penutup tirai berkuasa untuk privasi. Ia hanya tidak mempunyai penjenamaan lencana dan inilah sebabnya mengapa Toyota memutuskan untuk membiarkan bahagian kemewahannya, Lexus untuk mengeluarkan versi super mewah Alphard, Lexus LM

Dilancarkan di Malaysia beberapa bulan lalu pada April 2021 dengan harga RM1,148,000. Harga ini termasuk SST kerana penghantaran bermula pada akhir bulan Julai. MPV super mewah ini sudah mempunyai 19 pesanan yang disahkan setakat ini.

Ini membuktikan bahawa rakyat Malaysia cukup kaya untuk membayar lebih dari RM1.1 juta untuk keselesaan jalan raya.

Orang Malaysia yang sangat kaya jarang memandu. Mereka suka dipandu orang. Ini masuk akal kerana terdapat masalah parkir dan kesesakan lalu lintas yang boleh menimbulkan tekanan. Dengan sopir, anda selalu masuk ke kabin sejuk nyaman dengan kawalan iklim berjalan.

Jadi, mengapa MPV Lexus LM ini jauh lebih baik daripada Alphard dan Vellfire? Well, susun atur tiga baris Alphard dirancang untuk memuatkan sehingga lapan orang dan ini diganti untuk konfigurasi empat tempat duduk untuk keselesaan yang lebih baik. Semua ruang di belakang tempat duduk depan hanya menempatkan sepasang kerusi kapten dan ciri-ciri yang layak untuk sedan mewah bersaiz penuh.

Tempat duduk berbaring power akan membolehkan anda melakukan perjalanan dengan selesa atau bahkan tidur siang dalam LM ini, sementara sistem infotainment menyediakan akses ke pelbagai aplikasi dan fungsi moden. Terlebih lagi, anda dapat menonton filem dan rancangan TV kegemaran anda dengan paparan 26 inci.

Lexus juga menyertakan tempat simpan payung, ciri yang hanya terdapat pada kereta mewah dari Rolls-Royce dan Bentley, ruang penyejuk minuman, dan sistem audio premium dari Mark Levinson. Kabin kulit berlubang halus dengan jahitan kontras dan hiasan kayu asli.

LM 350 ini dikuasakan enjin petrol 3.5 liter quad-cam V6 aspirasi semula jadi. Transmisi automatik 8-kelajuan Direct-Shift menghantar 296hp dan 361Nm ke roda depan.

Previous post

Volkswagen Polo GTI Facelift Kekal Dengan 207 PS, 320 Nm

Next post

Volvo Concept Recharge Manifesto Masa Depan Elektrik

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *