Berita Auto

Subaru Outback Wilderness Diperkenalkan Di Pasaran AS

Subaru Outback Wilderness adalah model gen 6 yang lebih rugged.

Subaru Outback adalah salah satu cruiser jarak jauh kegemaran kami. Walau bagaimanapun, harga dan kedudukannya di Malaysia tidak masuk akal, jadi ia hilang dari pasaran dengan cepat. Di A.S., ia terus menjadi SUV yang popular, malah diperbaharui untuk generasi ke-6. Mereka kini telah memberikan model generasi ke-6 ini sebagai varian yang lebih rugged yang dikenali sebagai Outback Wilderness. Dan ya, ini lebih daripada sekadar trim tambahan.

Trim Outback Wilderness

Tema Subaru Outback Wilderness berpusat di sekitar kemasan Anodised Copper, yang boleh didapati di seluruh bahagian luar dan dalaman dengan warna badan Geyser Blue yang eksklusif. Anodised Copper juga ada di penambat cangkuk tunda dan titik pengikat rel atap.

Di luar, Outback Wilderness mempunyai beberapa penambahan body kit baharu, termasuk bumper depan dan belakang baharu, gril heksagon baharu, wheel arch cladding baharu, pelat skid depan dan lampu kabus LED berbentuk heksagon baharu. Terdapat juga pelindung hud dalam matte untuk mengurangkan silau pada pemandu. Trim tingkap dan lencana luaran selesai dengan warna hitam.

Di dalamnya, ia digunakan pada pemilih gear, meter ring dan stereng. Jahitan kontras dalam warna tembaga yang serupa telah ditambahkan kepada upholsteri. Tempat duduk yang dibalut StarTex menampilkan logo “Subaru Wilderness” baru di sandaran kepala mereka.

Headliner lebih gelap daripada standard dan titik sentuhan krom telah selesai dengan Gunmetal Gray sebagai gantinya. Pedal juga dilengkapi dengan kepingan brush aluminium. Tikar lantai all-weather, bahan kalis air di bahagian belakang tempat duduk dan tray kargo kalis air dalam but semuanya menambah daya tarikan rugged Outback. Terdapat juga animasi digital yang menunjukkan logo “Subaru Wilderness” semasa startup.

Peningkatan Prestasi

Subaru Outback Wilderness sebenarnya berbeza secara mekanikal berbanding model standard. Ride height telah meningkat hampir satu inci berbanding model standard. Jarak dari tanah sekarang 9.5 inci. Suspensi telah diselaraskan untuk kestabilan yang lebih baik di laluan kasar – kini mempunyai peredam kejutan depan dan belakang yang lebih panjang.

Approach angle telah dipanjangkan hingga 20.0 darjah (naik dari 18.6) dan ramp breakover sekarang 21.2 darjah (naik dari 19.4) dan departure angle sekarang berada pada 23.6 darjah (naik dari 21.7).

Terdapatrear differential baharu dengan final drive ratio 4.44: 1, dengan CVT yang disemak semula mencapai final drive ratio yang sama di roda depan. Ini membolehkan Outback Wilderness climb grades hingga 40% atas batu.

Sensor tekanan tambahan mengawal ketepatan X-Mode pada kelajuan lebih rendah. X-Mode juga kini mempunyai ciri canggih yang secara automatik beralih dari pacuan kelajuan rendah ke pacuan kelajuan lebih tinggi tanpa gangguan power atau prestasi.

Outlander Wilderness juga dilengkapi dengan tayar all-terrain Yokohama GEOLANDAR pada roda aloi 17 hitam matte. Tayar dilengkapi dengan huruf putih timbul sebagai penghormatan kepada Outlander asal.

Terdapat juga sistem rak bumbung jenis tangga tetap yang lebih bermanfaat.

Previous post

Di Singapura, Lebih Dari 150 Kereta Masih Terbakar Setiap Tahun

Next post

Pengeluaran Honda Civic Sedan 2022 Kini Bermula Di Kanada

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *