Insuran / Waranti

TREVO Guard Dilancarkan: Pembaharuan Insuran Kereta Melalui Telefon

TREVO Guard membolehkan setiap pengguna kereta di Malaysia memperbaharui insuran kereta melalui telefon mereka.

TREVO-Guard-app-4.0

TREVO, pasar perkongsian kereta people-to-people (P2P) di bawah SOCAR Mobility, baru saja melancarkan perkhidmatan baharu di aplikasi mereka yang disebut TREVO Guard. TREVO Guard membolehkan setiap pengguna memperbaharui insurans kereta mereka melalui aplikasi. Perkhidmatan ini beroperasi secara bebas daripada perkhidmatan P2P TREVO, jadi anda tidak semestinya perlu kongsi kereta anda di platform.

TREVO-Guard-poster-2-2.0

Apa yang TREVO Guard lakukan adalah membiarkan anda memperbaharui insuran kereta anda melalui aplikasi mereka dengan hanya berkongsi beberapa maklumat peribadi anda.

BHPetrol_Euro5 Diesel_2021

Setakat penerbitan ini, hanya tiga penyedia insurans yang bekerjasama dengan TREVO Guard, tetapi mereka bertujuan untuk terus mengembangkan senarai rakan kongsi ini. Allianz sudah bersama, dan mereka adalah penyedia insurans kereta terkemuka di Malaysia dengan beberapa perkhidmatan tambah nilai terbaik.

Ganjaran untuk pelanggan awal

Sekiranya polisi insurans kereta anda hampir berakhir dan anda ingin mencuba TREVO Guard sendiri, anda mungkin bernasib baik. 1,000 pemilik kereta pertama yang menggunakan perkhidmatan ini berhak untuk:

  • Kereta Ganti Sementara Percuma (jika kereta yang diinsuranskan tidak boleh dipandu)
  • Penggunaan ‘rakan pemandu’ peribadi selama 2 jam (boleh digunakan 2 kali)
  • Rebat tunai sebanyak RM128 (untuk kereta 10 tahun ke bawah dan pengguna servis TREVO P2P sebagai TREVO Host)
TREVO-website-3.0

Untuk maklumat lebih lanjut, lihat siaran media di bawah dan lawati laman web TREVO.

Kenyataan Media

“Perkhidmatan terbaru ini dibangunkan di atas usaha R&D kami yang menyasarkan untuk sentiasa menawarkan perkhidmatan dan ciri-ciri berinovasi kepada para pelanggan. Ia turut memanfaatkan keupayaan aplikasi kami sebagai pusat sehenti untuk segala keperluan pemandu bagi mengurangkan bebanan pemilikan kereta. Para pemilik kereta di Malaysia sentiasa sibuk, oleh itu kami mahu menjadikan proses memperbaharui insurans motor lebih mudah, pantas dan baik melalui perkhidmatan yang serba mudah serta menawarkan pelbagai ganjaran bagi mengurangkan tekanan yang dialami oleh setiap pemilik kereta. Perkhidmatan ini tiba tepat pada masanya memandangkan permintaan terhadap penyelesaian pembaharuan tanpa sentuhan telah meningkat secara mendadak akibat penularan pandemik. Dengan perkhidmatan pembaharuan TREVO Guard kami, semua pengguna juga boleh membiayai premium insurans mereka secara mudah dengan berkongsi kereta mereka di dalam platform TREVO. Bagi mengukuhkan lagi semangat perkongsian kereta, kami turut menawarkan kereta ganti percuma kepada semua pelanggan kami bagi sejumlah hari di dalam platform SOCAR dan TREVO, semasa kereta mereka berada di bengkel,” kata Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan SOCAR dan TREVO Malaysia, Leon Foong.

Ganjaran untuk pelanggan awal

Sebagai tawaran pengenalan untuk pembaharuan 1,000 TREVO Guard pertama, pemilik kereta akan menerima pelbagai ganjaran daripada TREVO termasuklah Kereta Ganti Sementara Percuma daripada model yang sama atau segmen kereta yang serupa sehingga 7 hari setahun jika kereta yang diinsuranskan tidak boleh dipandu, serta penggunaan ‘rakan pemandu’ peribadi secara percuma bagi membawa mereka di dalam kereta mereka sendiri untuk 2 kali perjalanan selama 2 jam, dalam setahun. Sementara itu, TREVO Host yang termasuk di antara 1,000 pembaharuan baru pertama juga akan menerima rebat tunai sebanyak RM128.

“Di TREVO, kami telah menyaksikan semakin ramai orang menyertai pasaran P2P dalam tempoh 14 bulan sejak syarikat TREVO dilancarkan. Berkembang dari Lembah Klang hinggalah ke Pulau Pinang, Kota Kinabalu dan Johor Bahru, bilangan ahli kami telah meningkat sehingga 121,000 orang, dengan lebih daripada 4,600 kereta disenaraikan. Ini menjadi petunjuk jelas bahawa walaupun pemilikan kereta peribadi masih popular di kalangan rakyat Malaysia, mereka turut mencari cara baru untuk meringankan beban dan kerumitan yang datang dengan pemilikan kereta. Bagi TREVO, kami mahu memperbaiki keseluruhan pengalaman pemilikan kereta, oleh itu dengan adanya TREVO Guard, kami bukan sahaja menjadikan proses memperbaharui insurans motor lebih mudah untuk para pemilik kereta di Malaysia, malah kami turut menawarkan ketenangan minda menerusi pelbagai faedah menarik seperti Kereta Gantian Sementara Percuma, perkhidmatan pemandu peribadi percuma untuk kereta anda sendiri, serta rebat untuk TREVO Host yang menjadi pelanggan awal TREVO Guard,” tambah Ketua Pegawai Eksekutif TREVO Malaysia, Susan Teoh.

Untuk memulakan proses memperbaharui insurans motor anda melalui TREVO Guard, sila muat turun aplikasi TREVO dan daftar akaun TREVO bagi menikmati pengalaman aplikasi yang sepenuhnya. Kemudian, selepas anda log masuk, cuma klik ikon ‘TREVO Guard’ dan isi nombor pendaftaran kenderaan dan nombor kad pengenalan anda (atau nombor pasport untuk bukan warganegara) bagi mendapatkan sebut harga insurans motor anda dalam tempoh 24 jam.

Ketahui lebih lanjut mengenai TREVO Guard di https://trevo.my/guard dan dapatkan maklumat terkini daripada TREVO di Facebook di https://www.facebook.com/TrevoMY/


Previous post

Lexus LM 350 Dilancarkan Di Malaysia - RM1.1 Juta

Next post

Kia Sorento Menang Anugerah Red Dot dan iF Design

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *