Sukan

Ferrari Sertai Era Le Mans Hypercar

Ferrari mengumumkan permulaan program Le Mans Hypercar (LMH) bahawa dari tahun 2023 akan menyaksikan pengeluar memasuki kelas teratas baharu FIA World Endurance Championship.

03 Ferrari enters the Le Mans Hypercar era_Gentlemen_03

Setelah menjalani kajian dan analisis, Ferrari telah memulakan perkembangan kereta LMH baharu ke tahap reka bentuk dan simulasi. Program pengujian trek, nama kereta dan pemandu dan kru rasmi, akan menjadi sebahagian daripada pengumuman masa depan.

Lima puluh tahun selepas penyertaan rasmi terakhirnya di kelas utama World Sports Car Championship pada tahun 1973, Ferrari akan mengikuti jejak kelas Hypercar FIA World Endurance Championship, yang secara proaktif membantu untuk mewujudkannya. Ia mempunyai rekod terhormat dalam pertandingan roda tertutup dengan 24 gelaran dunia (baru-baru ini pada tahun 2017) dan 36 kemenangan dalam 24 Hours of Le Mans.

05 Ferrari enters the Le Mans Hypercar era_chequered flag_05

Presiden Ferrari John Elkann berkata: “Selama lebih dari 70 tahun berlumba, di trek di seluruh dunia, kami membawa kereta roda tertutup kami ini menuju kemenangan dengan meneroka penyelesaian teknologi canggih: inovasi yang muncul dari trek dan membuat setiap kereta jalan raya dihasilkan di Maranello luar biasa. Dengan program Le Mans Hypercar yang baru, Ferrari sekali lagi menegaskan komitmen dan tekad sukannya untuk menjadi protagonis dalam acara sukan permotoran global yang besar ”.

Previous post

MINI Countryman Versi Facelift Dilancarkan Di Malaysia

Next post

Bas Awam Berautonomi Di Malaga Sepanyol Sedang Menjalani Percubaan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *