Berita Auto

Volkswagen Beetle 1959 Datang Dengan Pilihan Mesin Kopi

Mahukah anda mesin kopi ini dalam kereta baharu anda?

Lawati mana-mana bilik pameran kereta baharu hari ini dan masuki model premium yang dijual dan anda akan melihat pelbagai teknologi dan ‘permainan’ yang menakjubkan yang berada di hadapan anda. Dari roda kemudi pelbagai fungsi dengan panel sentuhan prediktif, hingga paddle gear-shifter di belakang roda stereng ke skrin instrumen digital dengan puluhan format tontonan yang mungkin dan paparan utama berwarna yang memungkinkan anda terus melihat ke depan dan waspada ketika memandu .

Kemudian ada sambungan bebas-tangan dan kegemaran semasa, pusat hiburan dan panel kawalan suara yang bercakap dengan anda dan mematuhi sebahagian besar perintah anda semasa memandu.

Semua ini bagus, tetapi satu perancang kabin kereta yang sangat inovatif pada tahun 50-an membuat para bosnya bersetuju untuk memasang mesin kopi dan cawan di kereta laris mereka pada masa itu dan sehingga hari ini, tidak ada perancang produk kenderaan moden yang terfikir untuk memasang ini.

Volkswagen Beetle 1959 With Coffee Machine

Gila Kopi

Dengan kegilaan minum kopi terus berkembang pesat di seluruh dunia dan bar kopi melebihi bar alkohol di banyak tempat hari ini, sudah tiba masanya pengeluar kereta menemui jalan untuk memasang mesin kopi dengan cawan di dalam kenderaan dengan standard keselamatan yang sesuai masih termasuk.

Hertella Coffee Machine

Mempersilakan Hertella Auto Kaffeemachine, pembuat kopi papan pemuka yang pertama dan yang diketahui di dunia. Dicipta khas untuk Volkswagen Beetle pada tahun 1950-an, aksesori kenderaan ini, setelah 60 tahun sejak diperkenalkan, hampir lenyap dari kewujudan. Mesin kopi ini memang mempunyai beberapa ciri pintar. Cawan porselin yang disertakan dengannya mempunyai cakera logam di bahagian bawahnya yang membolehkannya melekat pada mesin secara magnetis dan unit itu sendiri terpasang ke dashboard dengan bracket biasa, yang membolehkan cerek kopi segera dikeluarkan dan dibersihkan bila perlu.

Kenderaan Mewah Memerlukan Ini

Bolehkah anda bayangkan penggerak orang mewah (MPV) seperti Lexus LM yang mempunyai alat pembuat kopi yang dipasang di antara tempat duduk depan untuk penumpang belakang nikmati secawan sambil duduk dalam keadaan trafik sesak dalam perjalanan ke bisnes meeting?

Atau pun Mercedes S-Class Maybach 2021 terbaharu yang mempunyai pembuat kopi dan pemegang cawan seperti yang disebutkan di atas dengan cakera logam di bawah cawan agar tetap stabil di dulang tempat duduk belakang untuk ‘bos’ menikmati kopi titisan kegemarannya yang dibrew melalui mesin di sebelahnya sambil membaca seksyen bisness surat khabar dalam taliannya di skrin di hadapannya. Bau kopi segar dalam kabin ketika dia menghirup dan membaca sambil duduk dalam trafik. Ini akan menjadi aksesori yang akan membawa ciri automotif mewah naik ke tahap seterusnya.

Kereta Lain Yang Mempunyainya

Ya, bukan hanya VW Beetle klasik yang mempunyai aksesori ini. Sehingga 2012, Fiat (produk Itali dan negara yang menyukai espresso mereka) mempunyai pilihan mesin Lavazza Espresso. Syarikat Perancis, Handpresso merancang pembuat kopi 12 volt Fiat tetapi tidak pernah menjadi popular kerana pemegang cawan menjadi tidak popular dengan banyak pengeluar kenderaan dan bar kopi sudah mula tumbuh di sekitar bandar.

Previous post

Jualan Kereta Mercedes-Benz Akan Berpindah Ke Dalam Talian Tidak Lama Lagi

Next post

Lotus Ada Kilang UK Baharu Dengan Kapasiti 1500 Unit / Tahun

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *