Berita Auto

Model MINI 3-Pintu, 5-Pintu Dan Convertible Diubah Semula Untuk 2022

MINI [facelift]: Kami sudah punya satu, ya, tapi bagaimana dengan facelift kedua?

MINI baru saja mengumumkan beberapa perubahan gaya yang cukup besar pada model F55 / F56 / F57 mereka.

MINI yang mana satu ni?

Bagi mereka yang tidak mengenalinya, ini adalah andalan barisan produk MINI – MINI Hatchback – tersedia sebagai yang boleh tukar, 3 pintu, 5 pintu atau 2 pintu. Mereka juga menjual crossover yang disebut MINI Countryman dan wagon ini disebut MINI Clubman, tetapi itu tidak termasuk dalam perlaksanaan pemulihan khusus ini.

Bukankah mereka sudah mendapat facelift pada tahun 2018

Ya, itu betul. Generasi MINI Hatch ini pertama kali dilancarkan pada tahun 2014 dan kemudian diperbaiki pada tahun 2018. Malah, MINI Malaysia membawa masuk sebahagian dari ini pada tahun 2018 sendiri. Mereka memperkenalkan logo baru, enjin dan transmisi yang disemak semula, dan beberapa perubahan lain. Kami juga mengkaji salah satu dari ini pada tahun 2019.

Jadi Apa Yang Baharu?

Perubahan terbesar pada reka bentuk semula 2022 ini datang pada bahagian depan model-model ini. Perumahan gril heksagon besar kini meluas hingga ke bahagian bawah ‘muka’ kenderaan. Mereka juga menukar elemen hitam piano untuk elemen berwarna badan. Lampu depan LED kini menjadi standard, tetapi ada pertukaran warna di sini juga.

Perumahan dalaman kini selesai dengan warna hitam berkilat tinggi sebagai standard. Beberapa perubahan lain di sini termasuk ‘Bad Weather Light’ pilihan yang menggantikan lampu kabus depan. Bumper depan juga telah direka semula dengan tirai udara.

Bumper belakang juga baru. Lampu brek LED bergaya Union Jack kini menjadi standard. Terdapat lampu kabus belakang LED baharu yang dipasang di tengah. Tiga warna badan baharu merangkumi Rooftop Grey, Island Blue dan Zesty Yellow.

Terdapat beberapa pilihan roda 17″ dan 18″ dan suspensi ‘Frequency Selective Damper’ pilihan.

Apa yang cukup menarik ialah cara MINI mengendalikan bumbung kali ini. Anda masih boleh mendapatkan warna yang kontras untuk atap dan penutup cermin dalam Jet Black, Aspen White, Melting Silver atau Chili Red (hanya JCW). Namun, kini terdapat pilihan Multitone Roof untuk model 3 pintu dan 5 pintu. Ini mempunyai atap kecerunan warna dari San Marino Blue, hingga Pearly Aqua hingga Jet Black. Sudah tentu ini adalah pilihan dengan kos.

Di dalamnya, terdapat beberapa peningkatan termasuk reka bentuk baharu untuk stereng kulit sukan serta pilihan pencahayaan ambien baharu. Unit infotainment telah diberi sistem operasi baharu, paparan grafik baharu. U.I. unit infotainment ini jauh lebih moden, dengan “widget langsung” untuk item menu tertentu.

Previous post

Hyundai Tucson N Line Ada Rupa Dan Kuasa

Next post

2 Unit Lamborghini Sian Mendarat Di London

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *