Berita Auto

BMW M5 CS Akan Debut Bulan Ini

Selepas pelancaran M3 dan M4, BMW akan membentangkan karpet merah untuk M5 CS baharu bulan ini. Perkara ini diumumkan oleh Ketua Pegawai Eksekutif BMW M Markus Flasch menerusi klip video yang disiarkan di laman Facebook rasmi pembuat kenderaan itu.

Flasch juga memberikan gambaran ringkas mengenai varian Competition Sport yang akan datang, yang akan berada di atas M5 Competition sebagai M5 paling berkuasa yang pernah dihasilkan.

Seperti yang dilihat dalam klip itu, sedan itu menampilkan perincian gangsa emas di sekeliling gril ginjal dan tali sisi. Roda forged aluminium dengan P Zero Corsa berukuran 275/35 di depan dan 285/35 di belakang, juga hadir dalam warna yang sama. Tersembunyi di belakang roda itu ialah cakera seramik karbon eksklusif dengan kaliper merah.

Juga termasuk dengan M5 CS ini adalah lampu depan “gaya motorsport” dan bonet karbon. Walaupun bahagian dalamnya tidak ditunjukkan dalam video, Flasch mendedahkan bahawa kereta itu akan dilengkapi dengan bucket seat karbon M dari M3 / M4.

Di bawah hud, TwinPower Turbo V8 telah ditala untuk menghasilkan 635 PS dan 750 Nm. Dikombinasikan dengan penurunan berat badan 70 kg, M5 CS dapat mengurangkan masa pecutan abad 3.3 saat yang dilakukan oleh M5 Competition.

Previous post

Lubang Jalan Dekat Mid Valley Meragut Nyawa Lelaki Berumur 75 Tahun

Next post

Proton Jual 109,716 Unit Kenderaan Pada 2020, Naik 8.8% Berbanding 2019

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *