Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Munro Mk1 Pelbagai Medan Elektrik 4 × 4 Akan Datang

Siap mencabar SUV EV penuh Rivian di Eropah

Dari ALL TERRAIN ALL ELECTRIC LTD

Ini adalah syarikat kenderaan elektrik baharu dan mereka memiliki kenderaan semua medan yang disebut ‘Munro’ yang ditujukan kepada komuniti petani dan pengembara. Dibina oleh All Terrain All Electric (ATAE), sebuah syarikat start-up dari Scotland yang menumpukan perhatian kepada pembuatan kenderaan pacuan empat roda berkuasa bateri di kilang di Unit 21 Cotton Street Industrial Estate, 198 Swanston Street, Glasgow, 198 Scotland, G40 4HW.

Munro Mk1 All Terrain Electric_side view
Munro Mk1 All Terrain Electric_rear view
Munro Mk1 All Terrain Electric_front view

EV ini akan mendapat power dari pengecas pantas DC yang boleh didapati di kebanyakan lebuh raya di England dan ia akan mengisi bateri Munro dari 20 peratus hingga 80 peratus dalam masa 30 minit sahaja. Unit pengecasan AC domestik akan melakukan penambahan kuasa bateri yang sama dalam lima jam.

Ditubuhkan pada tahun 2019, All Terrain All Electric Ltd. (ATAE) berharap dapat memberikan demonstrasi kepada pelanggan prototaip ‘Munro Mk1’ menjelang musim bunga 2021. Setelah ‘kempen 12 bulan ujian jalan dan off-road yang luas di seluruh dunia’ , penghantaran kenderaan siap pengeluaran dijadualkan pada awal 2022.

Tata letak rasuk-bodi, body-on-frame menjadikannya pendekatan unik di dunia EV, dan sesuatu yang tidak pernah dihasilkan oleh Land Rover. Tubuh dan casis keduanya bersumber dari Ibex di UK, memberi Munro ‘wajah’ dan bayangan yang tidak asing bagi banyak orang di kalangan Land Rover. Kuasa dari motor pusat akan dibahagi depan ke belakang melalui transfer box.

Motor 300Nm dan bateri 52kWh akan memungkinkan jarak sekitar 150 batu, dan dengan lima tempat duduk, Munro dijangka mempunyai ruang bagasi 1250 liter, memberikan kapasiti yang serupa dengan kenderaan petani yang terkenal, Land Rover Discovery 3 dan atau Disco 4. Penyempurnaan dalaman akan merangkumi pusat media skrin sentuh pilihan, tetapi fokusnya tetap pada kesederhanaan dan kemudahan penyelenggaraan.

Dengan kemungkinan harga jualan mencecah sekitar £50,000 iaitu sekitar RM274,136 kenderaan ini berharga hampir dengan harga jual Land Rover Discovery Sport pada £52,000 atau anda boleh membeli Toyota Land Cruiser dengan harga hanya £35,655.

So, far there has been little information shared on the interior features of this EV off roader. Most likely it will have a couple of flat screens and the functions we have seen in Rivian’s pickup truck and SUV and a washable hardwearing interior that suits farm life. 

Jadi, setakat ini terdapat sedikit maklumat yang dikongsi mengenai ciri dalaman EV off roader ini. Kemungkinan besar ia akan mempunyai beberapa skrin rata dan fungsi yang telah kita lihat dalam trak pikap dan SUV Rivian dan bahagian dalaman tahan pakai yang boleh dicuci yang sesuai dengan kehidupan ladang.

Lebih banyak maklumat akan dikongsi seb aik saja kami terima.

Previous post

SsangYong Motors Menuju Kebankrapan

Next post

Angka-Tan Motor Sdn Bhd Lancar Siri Trak Super Tugas Ringan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *