Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Kenderaan Elektrik Mini Cooper SE Menangi Anugerah ‘Green Car’

Menang di Amerika adalah kesaksian kepada kejuruteraannya

Mini Cooper SE Elektrik dilancarkan pada 26 Ogos dan hanya dalam satu bulan semua 26 unit telah habis dijual. Dengan harga jualan RM218,381 (dengan potongan cukai jualan yang disediakan) Mini terbaharu ini dilengkapi dengan 8 tahun atau 100,000 HV Battery Warranti untuk pelanggan Malaysia dari pengeluar.

Berita baik baru diterima, penerbitan Amerika ‘Green Car Journal’ baru saja menganugerahkan MINI Cooper SE 2020 Urban Green Car of the Year Award untuk tahun 2021. Pengumuman itu dibuat di Persidangan Antarabangsa Greenbuild + Expo. Green Car Journal adalah pihak berkuasa utama di persimpangan kenderaan, tenaga, dan persekitaran.

Mini EV ini boleh diisi secepat 30 minit menggunakan pengecas cepat DC di mana pacuan akan mendapat sekitar 80 peratus kapasiti bateri, dan apabila diisi penuh, MINI Cooper SE akan mengembalikan jarak 234km-270km (bergantung pada standard mana yang digunakan untuk mengukur julat). Mengecas dengan MINI Wallbox Plus dari 0 kuasa hingga 80 peratus memerlukan masa sekitar 2.5 jam.

Mini Cooper SE_front

Dengan pusat graviti rendah, powertrain elektrik yang kuat, dan pengendalian dinamik, MINI Cooper SE adalah sebuah kereta berprestasi sejati yang mengekalkan semua sifat senang memandu yang diketahui oleh pemilik MINI. Dengan MSRP USD29,900, kredit EV persekutuan USD7,500 bersama dengan insentif EV negeri yang tersedia, MINI Cooper SE adalah salah satu EV premium yang paling berpatutan dan menyeronokkan di pasaran di bawah USD20,000.

“Permintaan untuk MINI Cooper SE sangat luar biasa, dan kami menarik minat besar dari pemilik MINI dan pelanggan semasa yang baru dengan jenama MINI, mencari kenderaan elektrik yang berpatutan dan menyenangkan,” kata Mike Peyton, Naib Presiden , MINI Amerika. “Kami merasa terhormat dengan pengiktirafan oleh Green Car Journal ini dan dengan elektrifikasi yang sesuai dengan jenama MINI, kami berharap dapat menyambut lebih ramai orang baharu dalam keluarga MINI. “

Mini Cooper SE_top view

MINI Cooper SE menonjol dalam kategori ini sebagai kenderaan yang hebat untuk menavigasi persekitaran bandar dengan cara yang peka terhadap alam sekitar. Green Car Journal menekankan bahawa penghargaan ini mewakili komitmen MINI untuk menawarkan kenderaan yang lebih cekap. Mereka juga mengatakan bahawa MINI Cooper SE “bercakap dengan pemandu yang merindukan model yang berpatutan dan menyeronokkan untuk memandu yang sesuai untuk kehidupan bandar tanpa pelepasan.”

“MINI Cooper SE adalah model elektrik yang luar biasa dengan harga yang berpatutan, dan pemenang yang layak untuk anugerah Urban Green Car of the Year ™ 2021,” kata Ron Cogan, editor dan penerbit Green Car Journal dan GreenCarJournal.com . “Dengan fesyen MINI yang istimewa, Cooper SE memberikan pengalaman pemanduan yang menyeronokkan bersama dengan kemampuan manuver yang mudah dan motor tanpa pelepasan.”

Mini Cooper SE_rear view

MINI Cooper SE hadir standard dengan tahap trim asas Signature yang menawarkan pelengkap ciri dan peralatan premium. Di luar peralatan standard, dua tahap trim tambahan akan ditawarkan memberi pilihan kepada pelanggan untuk menambahkan dua pakej peralatan premium yang digabungkan dengan mudah. Untuk maklumat produk yang lebih terperinci mengenai MINI Cooper SE, lihat MINI Electric Newsroom di MINIUSANEWS.com.

Previous post

Honda CBR250RR Kini di Malaysia - RM25,999

Next post

Penjualan Kenderaan Elektrik Hyundai Kona Akan Dihentikan Di Korea

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *