Hibrid, Elektrik, HidrogenTrak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Bekas Presiden Aston Martin Sekarang Ketua Pemasaran Rivian EV

Laura Schwab beralih dari pemasaran supercar ke supertrucks

Startup pengilang kenderaan elektrik (EV) Rivian membuka tempahan untuk tiga versi trak pikap elektrik dan juga SUVnya bulan lalu di Amerika Utara. Dari USD67,500 dengan bateri jarak 300 batu, Rivian berada di landasan tepat untuk menjadi pengeluar EV besar-besaranb di Amerika Utara.

Malaysia patut berusaha dengan segera dari sekarang untuk mendapatkan Rivian untuk mengatur kehadiran Asia Pasifik mereka di sini sebelum mereka pergi ke Thailand (ibukota trak pikap ASEAN).

Untuk memastikan kejayaannya dalam segmen trak pikap dan SUV yang bukan senang, Rivian memerlukan veteran pemasaran yang pintar untuk meyakinkan Amerika untuk menjauhkan diri dari trak pikap tradisional dari General Motors dan Ford.

Ketua Pemasaran

Inilah sebabnya mengapa Rivian telah melantik veteran industri sebagai eksekutif pemasaran teratasnya. Laura Schwab, 47, yang baru-baru ini meninggalkan Aston Martin (pengeluar kereta elit) di mana dia menjadi presiden untuk Amerika, memegang peranan baru sebagai naib presiden penjualan dan pemasaran Rivian. Dia akan bekerja dari pejabat Rivian di California untuk memasarkan kenderaan yang pada awalnya hanya untuk beberapa pembeli terpilih dan dengan harapan ia akan melanda pasaran massal tidak lama lagi.

Laura Schwab_Marketing for Rivian

Siapa Laura

Sekiranya anda tidak tahu, Laura Schwab menghabiskan 14 tahun di Jaguar Land Rover dalam bidang penjualan dan pemasaran, akhirnya menjadi pengarah pemasaran untuk jenama milik Tata di England sebelum berangkat ke Aston Martin pada tahun 2015. Bekerja dalam bidang konfigurasi produk dahulu, dia menjadi Pengarah Pemasaran, berpindah ke UK dan menghabiskan 15 tahun untuk apa yang akhirnya menjadi Jaguar Land Rover.

Sebagai Presiden Aston Martin Amerika, Schwab bertanggungjawab untuk mengawasi operasi syarikat di seluruh Amerika Utara dan Selatan. Ini adalah portfolio besar dan yang memainkan peranan penting dalam Rancangan Abad Kedua Aston Martin.

Aston Martin DBX_red

Dia mengumumkan peralihan di laman Instagramnya Selasa. “Setelah beberapa minggu berehat, saya kembali untuk udara segar dan petualangan baharu di Rivian,” kata Schwab kepada pengikutnya. “Tidak sabar untuk berkongsi perjalanannya. Hari pertama telah membuat saya merasa berinspirasi…. ” Kedatangan Schwab bertepatan dengan usaha syarikat meningkatkan operasi penjualannya.

Tempahan Rivian

Rivian membuka konfigurasi dalam taliannya untuk pemegang pra-pesanan Rivian pada 16 November dan akses umum pada 23 November. Pelanggan kini boleh memilih warna, dalaman, julat bateri, roda dan tayar. Penghantaran Amerika Utara untuk R1T bermula pada bulan Jun dan R1S pada bulan Ogos.

Rivian dibiayai oleh pelaburan dari Amazon, Ford Motor Co., T. Rowe Price, Cox Automotive dan beberapa yang lain berjumlah USD3 bilion. Seperti Tesla, Rivian menjual secara langsung kepada pengguna dan tidak menggunakan rangkaian peniaga. Awal tahun ini, Rivian mendesak perubahan undang-undang di negeri-negeri yang tidak membenarkan penjualan langsung.

Previous post

Pernahkah Anda Nampak Kereta Semua Elektrik Nissan Leaf Di Jalanan?

Next post

Nissan Rogue Menyambut Kenderaan Ke 14 Juta Yang Dibina Di Kilang Smyrna

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *