Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Satu Lagi Syarikat EV Amerika YangBaharu Dipanggil Alpha Motor

Tidak lama dahulu, syarikat kereta elektrik tumbuh bakkan cendawan. Sebilangan besar dari mereka adalah dari Amerika, beberapa dari Eropah, dan banyak juga dari China. Tanpa keraguan, Tesla lah yang memberi inspirasi kepada banyak syarikat startup, tetapi sebahagian besar daripadanya cakap tak serupa bikin. Tetapi, seperti yang dibuktikan oleh Rivian, masih ada harapan untuk pesaing Tesla di luar sana. Mungkin itulah sebabnya kenapa syarikat lain sudah mula tinmbul sekali lagi.

Mereka dipanggil Alpha Motor Corporation dan berpusat di Irvine, California. Mereka pertama kali muncul bulan lalu dengan janji kenderaan elektrik yang inovatif, memberikan nilai tinggi dan sesuai dengan keperluan pelanggan. Kenderaan mereka akan dibina di atas platform modular proprietari yang mempunyai modul yang boleh dikonfigurasi dan/atau ditukar. Ini membolehkan kitaran semula dan penggantian bahagian mudah seperti bateri dan seumpamanya.

ICON Alpha Motor Company

Awal bulan ini, mereka persembahkan Icon (bukan yang Geely). Icon ini adalah EV yang boleh dikonfigurasi untuk menjadi SUV, van atau trak. Tidak ada maklumat langsung mengenai Icon Alpha ini dikongsi. Kami tidak tahu saiznya, berapa jaraknya, jenis motor dan baterinya. Kami bahkan tidak tahu harga yang mereka harapkan.

Ini adalah kali kedua kami pratonton kenderaan mereka. Dan kami akui, ini sebenarnya mempunyai reka bentuk retro yang agak menarik. Ia dipanggil ACE coupé dan ia nampak ok. Alpha Motor kali ini berkongsi lebih banyak butiran.

Pertama, warna yang ditunjukkan ini dalam kemasan cat logam perak ‘Blue Seraph’ syarikat. Ia mempunyai ruang bagasi depan dan belakang. Berukuran panjang 4.180mm, lebar 1886mm, dan tinggi 1450mm.

Sebenarnya, ya itu sahaja. Terdapat gambar yang menunjukkan baterinya terdapat di papan lantai, dan, tidak ada maklumat lain. Ia juga kurang meyakinkan bahawa CEO, Michael Adam Smith tidak mempunyai pengalaman berkerja dalam industri automotif atau dalam bidang kejuruteraan atau elektrik.

Agak sayanglah, jika syarikat ini akhirnya tidak membuat kereta ini – kami rasa ia benar-benar kelihatan hebat. Agak minimalis dengan jumlah gaya retro yang tepat untuk ACE Coupé.

Bagaimanapun, inilah siaran media mereka sekiranya anda fikir anda mungkin akan menemui beberapa butiran tersembunyi di dalamnya.

SIARAN MEDIA

Accelerating innovation for humanity, automotive company Alpha Motor Corporation has unveiled the ACE™, a striking Coupe, hailing it as the quintessential urban electric vehicle set to transform zero emission mobility. 

The ACE™ Coupe balances versatility, performance, and sustainability on a compact footprint that supports multiple body styles including coupe, sedan, and utility crossover. The ACE™ Coupe is built on a modular vehicle platform that is an extension of Alpha’s much anticipated ICON™ EUV (Electric Utility Vehicle). Both ACE™ and ICON™ are created to prioritize consumer friendliness through technology with a welcoming energy. 

The ACE™ Coupe was unveiled in a refined silver paint that the company named as “Blue Seraph” for its chic metallic finish. Underneath the polished bonnet and rear hatch is abundant cargo space enabled by its electric vehicle architecture. The ACE™ Coupe vehicle dimensions measure approximately 4,180mm (165in) in length, 1886mm (74in) in width, and 1450mm (57in) in height. 

“The ACE™ Coupe is for consumers who desire a sleek ride with the versatility, energy efficiency, and environmental friendliness of an electric vehicle,” stated Michael Smith, Alpha Motor Corporation Chief Executive Officer.                                                                                                      

Inside the dynamic ACE™ Coupe is comfortable front seats for the driver and passenger, along with compact rear seats for occasional storage. Its interior architecture optimizes cabin space through a seamless and fluid construction that reduces components without compromising ergonomic comfort or ease of use. Furthermore, a central display integrates user interface controls that can be synchronized or replaced with the user’s own electronic device. 

“ACE™ is a departure from contemporary automotive and places emphasis on mobility for the user. Alpha is rethinking automobiles for the sake of innovation that moves humanity. ACE™ was created from the perspective of technology that empowers individuals and their lifestyles,” continued Mr. Smith. 

The ACE™ line of pure electric vehicles is built for flexible customization and is anticipated to be offered in a variety of unique color, material, and feature combinations. ACE™ Coupe reservation inquires can be sent to reservemyace@alphamotorinc.com. Alpha plans to roll out variants of ACE™ in the coming months. Details on ACE™ and Alpha Motor Corporation is provided on the company’s website www.alphamotorinc.com

Previous post

KPDNHEP Terima 16 Unit Honda Civic 1.8S

Next post

SsangYong Motors Menuju Kebankrapan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *