Berita Auto

Almera Turbo Mungkin Mengubah Cara Anda Melihat Nissan

Nissan adalah salah satu jenama yang pernah menikmati jumlah jualan yang tiada tandingannya, tetapi hilang kelebihannya kerana beberapa sebab. Tetapi nampak gayanya ini semua akan berubah secara besar-besaran untuk Nissan dan di Malaysia ia bermula dengan Almera yang baharu ini. Kereta ini adalah entri anda ke dalam dunia Nissan, jadi Edaran Tan Chong Motors benar-benar berusaha untuk memberikan anda rasa Nissan yang baharu ini.

Sebenarnya, Nissan Almera spesifikasi Malaysia adalah salah satu yang berkelengkapan terbaik di rantau ini. Membandingkan varian teratas, Almera ini dilengkapi dengan lampu siang LED, roda aloi 16 “, kerusi kombinasi kulit, dancruise control, tidak ada untuk model full-spec Thailand. Lebih-lebih lagi, Almera di Malaysia juga mendapat Intelligent Forward Collision Warning dan Forward Emergency Brakes, serta tempat duduk belakang lipat berasingan 60:40 sebagai standard, ciri-ciri yang tidak ada atau disimpan untuk model kelas teratas di Thailand.

Ia juga dilengkapi dengan enjin turbo 1 liter yang sama dengan model Thailand – yang pertama untuk sedan segmen B Jepun di Malaysia. Sekiranya anda ingin melihat Almera baharu ini, sekarang adalah masa terbaik. Dari 11-13 Disember, Karnival Nissan Test Drive akan diadakan di seluruh negara.

Dapatkannya sementara Harga Bebas Cukai Jualan masih ada, tetapi walaupun anda akhirnya tidak membeli Almera pada akhir pandu ujian anda, anda secara automatik akan berpeluang memenangi salah satu dari 5 model iPhone SE (128GB).

Untuk maklumat lebih lanjut, lihat siaran media mereka di bawah.

BHP diesel

SIARAN MEDIA

Nissan Almera Turbo serba baharu menggabungkan reka bentuk kemas, keselesaan dan ruang luas yang memberi tanggapan pertama yang boleh dibanggakan oleh pemiliknya. Ditambah pula dengan teknologi-teknologi bantuan pemanduan pintar dan termaju, ia pasti dapat memenuhi keperluan pelanggan Nissan, terutama golongan millennial serta keluarga muda.

Aspek penting yang membuatkan Nissan Almera Turbo serba baharu cukup menyerlah ialah teknologi Nissan Intelligent Mobility dan Safety Shield 360 yang menawarkan pemantauan keselamatan serta tindak balas pada bahagian hadapan, sisi dan belakang. Teknologi yang menarik itu merupakan komponen utama dalam visi Nissan tentang bagaimana sesebuah kenderaan dipandu, dikuasakan dan diintergrasikan ke dalam masyarakat.   

Sistem Intelligent Forward Collision Warning (IFCW) dan Intelligent Forward Emergency Braking (IFEB) hadir sebagai ciri standard pada ketiga-tiga varian Nissan Almera Turbo. Sistem Amaran Pelanggaran Hadapan Pintar (Intelligent Forward Collision Warning) memantau jarak dan kelajuan kenderaan di antara 5km/j hingga 80km/j dan akan memberikan amaran berbunyi pada Paparan Bantuan Pemanduan Termaju (Advance Drive Assist Display, ADAD) bersaiz 7 inci kepada pemandu apabila kereta berada terlalu hampir dengan kenderaan di hadapan atau jika wujud risiko pelanggaran hadapan. Sekiranya pemandu tidak mengambil sebarang tindakan, sistem Brek Kecemasan Hadapan Pintar (Intelligent Forward Emergency Braking) akan mengeluarkan tanda berhenti kecemasan dan menekan brek secara automatik untuk membantu mengelak pelanggaran hadapan atau mengurangkan impaknya. Kenderaan tidak akan bergerak selama 2 saat sebelum brek dilepaskan semula.

“Nissan Almera Turbo serba baharu membawa sedan popular segmen B ke satu tahap baharu dari segi kehalusan buatan dan penambahbaikan yang biasanya tidak ditemui dalam segmen ini. Dengan tema ‘Mencabar Segala Sangkaan’, Nissan Almera Turbo serba baharu bukanlah Almera yang anda semua kenal sebelum ini. Ia direka semula sepenuhnya agar tampil lebih energetik, provokatif dan menarik perhatian menerusi gayaannya yang dinamik, prestasi meyakinkan serta teknologi inovatif, sekali gus mencabar kepercayaan pelanggan tentang apa yang sepatutnya ada pada sedan moden,” kata Pengarah Jualan dan Pemasaran Edaran Tan Chong Motor Sdn. Bhd., Christopher Tan.

Teknologi-teknologi keselamatan lain yang ada pada Nissan Almera Turbo serba baharu ialah sistem Amaran Titik Buta (BSW) dan Amaran Lintasan Trafik Belakang (Rear Cross Traffic Alert, RCTA). Ketika memandu pada kelajuan melebihi 32km/j, sistem Amaran Titik Buta membantu memantau kawasan titik buta dalam jarak 3 meter x 3 meter menerusi sensor radar pada bahagian bampar belakang.  Ia akan memberi amaran kepada pemandu tentang kewujudan kenderaan lain yang berada berhampiran apabila hendak menukar haluan. Jika sensor radar mengesan kenderaan di zon pengesanan atau kawasan titik buta apabila isyarat membelok diaktifkan, sistem akan berbunyi sebanyak dua kali, indikator pada ADAD dan permukaan cermin sisi juga menyala.

Sebagai tambahan, sistem Amaran Lintasan Trafik Belakang (Rear Cross Traffic Alert, RCTA) berfungsi apabila kenderaan mengundur pada kelajuan bawah 8km/j. Sensor radar yang sama membantu mengesan kenderaan yang mendekat dengan kelajuan kurang 30km/j dan memberi amaran bunyi serta indikator pada cermin sisi di mana kenderaan tersebut berada.

Sistem Monitor Pandangan Keliling Pintar (Intelligent Around View Monitor, IAVM) dengan Pengesan Objek Bergerak Pintar (Intelligent Moving Object Detection, IMOD) yang ada pada Nissan X-Trail, Serena S-Hybrid dan Navara kini turut dipasang pada Nissan Almera Turbo serba baharu. Sangat bagus digunakan semasa memarkir dan memasuki kawasan sempit, sistem Monitor Pandangan Keliling Pintar menggunakan empat kamera yang menawarkan pandangan maya 360° kenderaan dari atas. Sementara sistem Pengesan Objek Bergerak Pintar pula membantu mengesan dan memberi amaran kepada pemandu mengenai objek-objek yang bergerak di sekeliling kereta.

Nissan Almera Turbo serba baharu juga padat bersama pelbagai teknologi keselamatan yang sentiasa melindungi anda dengan memantau, memberi maklum balas serta melindungi anda dan penumpang. Ia merangkumi:

  • Kawalan Dinamik Kenderaan (VDC) dengan Kawalan Cengkaman (TC)
  • Bantuan Mula Mendaki (HSA)
  • Sistem Brek Anti-Kunci (ABS) dengan Bantuan Brek (BA)
  • Agihan Kuasa Brek Elektronik (EBD)
  • 6 Beg Udara SRS (didapati pada varian VLP dan VLT sahaja)
  • Sistem Cagak Tempat Duduk Kanak-kanak, ISOFIX dengan Top Tether (x2)

Jaminan kenderaan selama 5 tahun tanpa had perbatuan hadir sebagai standard pada semua varian Nissan Almera Turbo, di samping servis penyelenggaraan percuma secara berselang-seli sebanyak 5 kali (termasuk alat ganti dan kos buruh) selama 5 tahun.  

Karnival Pandu Uji Nissan

Orang ramai dijemput untuk merasai sendiri pengalaman memandu Nissan Almera Turbo serba baharu pada acara Karnival Pandu Uji Nissan di seluruh negara bermula 11 hingga 13 Disember. Pelanggan berpeluang memenangi 5 unit iPhone SE (128GB) bernilai RM1,299 apabila mereka memandu uji Nissan Almera Turbo serba baharu. Mereka juga berpeluang memenangi pelbagai hadiah bernilai sehingga RM88,888 dalam Peraduan Beli & Menang apabila mereka membeli serta mendaftarkan Nissan Almera Turbo serba baharu sebelum 31 Disember 2020.

Sebelum ini, ETCM telah mengumumkan harga Nissan Almera Turbo serba baharu yang didatangkan dalam tiga varian.  

Semenanjung Malaysia (harga di atas jalan tidak termasuk Insurans, dengan Pengecualian Cukai Jualan):

Varian VL:     RM79,906

Varian VLP:   RM85,715

Varian VLT:   RM91,310

ETCM juga menawarkan Promosi Pembiayaan Flexi yang istimewa seperti berikut:  

Varian VL:     bermula RM688 sebulan

Varian VLP:  bermula RM738 sebulan

Varian VLT:  bermula RM788 sebulan

* Berdasarkan kepada jumlah pinjaman 90% untuk tempoh 9 tahun, sah sehingga 31 Disember 2020.

Pelanggan yang membeli insurans dengan Tan Chong Insurance Business Stream (TCIBS) untuk Nissan Almera Turbo serba baharu mereka akan menerima perlindungan Kemalangan Peribadi (PA) secara percuma dengan nilai diinsuranskan sehingga RM75,000*, pembayaran perlindungan Key Care sehingga RM1,500* dan elaun Bantuan Banjir mencecah RM1,500*.

Tonton bagaimana Nissan Almera Turbo serba baharu mendefinisikan semula status quo dalam video  Mencabar Segala Sangkaan di saluran Youtube Nissan Malaysia, https://www.youtube.com/watch?v=pZn9MlLPniU atau di laman Facebok rasmi Nissan Malaysia.

Maklumat lanjut, sila layari laman web www.nissan.com.my atau hubungi Pusat Khidmat Pelanggan Nissan di talian 1800-88-3838.

* Tertakluk kepada terma & syarat

Previous post

Peugoet Rangkul Tiga Anugerah Pada Majlis What Van? Awards 2021

Next post

Kilang Skövde Volvo Akan Memasang Motor Elektrik

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *