Anugerah / VOTY / Pameran Motor

3 Pemenang Car Of The Year Jepun Yang Mungkin Datang Ke Sini

60 juri memilih sejumlah kereta penumpang yang dilancarkan di Jepun antara 1 November 2019 dan 31 Oktober 2020 untuk menentukan “Car Of The Year” negara itu. Terdapat beberapa kategori, dan 3 pemenang menarik perhatian kami, kerana mereka MUNGKIN akan datang ke Malaysia, sekiranya kerajaan mula memandang serius Dasar Automotif Nasional yang baharu.

Yang pertama ialah Car of the Year keseluruhan – Subaru Levorg generasi ke-2. Kereta ini merupakan pengganti Levorg yang sudah lama ditunggu-tunggu, yang menggabungkan falsafah touring hebat dengan teknologi Subaru terkini. Subaru telah menerima lebih dari 12,500 tempahan Levorg baharu, yang melebihi sasaran penjualan asalnya. Subaru Levorg generasi pertama sebenarnya dibawa ke Malaysia dalam bentuk CBU. Kami menyukai prestasi dan penampilannya. Harapan tidak terlalu tinggi di Malaysia untuk model generasi ke-2 ini, tetapi ketika Motor Image Malaysia berpindah dari pemasangan tempatan Forester baharu, mungkin mereka akan mempertimbangkan barisan CBU sepenuhnya termasuk BRZ baharu dan Levorg baharu ini sekali?

Pemenang kedua yang menarik perhatian kami adalah “Design Car of the Year”. Anugerah kategori kereta baharu untuk Japan COTY, yang mengingatkan kita kepada kategori Reka Bentuk Kenderaan VOTY kita sendiri. Bagaimanapun, pemenang kategori ini adalah Mazda MX-30 serba baharu. Crossover unik ini akan tersedia sebagai kenderaan electric bateri atau sebagai kenderaan elektrik dengan range extender. Dengan kenderaan elektrik semakin banyak tersedia di Malaysia, dan Mazda mendaki tangga premium, ada kemungkinan MX-30 dibawa masuk dalam jumlah kecil untuk menguji pasaran. Bagaimanapun, Bermaz juga pernah membawa kereta seperti Mazda6 Wagon dan MX-5. Plus, MINI Malaysia menunjukkan bahawa kereta elektrik tulen boleh laku di sini apabila dipasarkan dengan betul. Saya rasa ada kemungkinan kita akan melihatnya di sini.

Akhir sekali, ada Imported Car of the Year Jepun. Yang ini adalah Peugeot 208 dan e-208. 208 serba baharu ini pertama kali diperlihatkan pada Februari 2019 dan memenangi Car of the Year di Eropah. Pemenang anugerah ini berkaitan dengan Mazda di Malaysia. Berjaya Auto Alliance baru-baru ini mengambil alih hak pengedaran jenama Peugeot di Malaysia. Suatu ketika dahulu, hatchback segmen B dari Peugeot terbukti cukup popular di Malaysia, walaupun ketika ditukar lencana. Mungkin ada kes untuk e-208 semua-elektrik, tetapi kami merasakan petrol 208 yang berkuasa boleh menjadi di sini jika harga patut dan dengan kelengkapan yang tepat.

New Peugeot e-208 Hero
Previous post

PEUGEOT 208 Wins “Imported Car Of The Year” COTY Japan

Next post

Lebih 1,700 Unit Honda CR-V Facelift Ditempah Setakat Ini

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *