Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Trak Pikap MAXUS T60 Diperkenalkan Semula Kerana Tak Berapa Laku

Adakah trak ini yang akan menarik minat anda untuk mengunjungi bilik pameran MAXUS?

Trak pikap MAXUS yang baharu ini pertama kali diperkenalkan di Malaysia pada bulan Jun 2019. Pada masa itu, segmen trak pikap di Malaysia berkembang dan jenama Jepun mempunyai permulaan yang baik dengan servis selepas jualan yang boleh dipercayai dan jaminan yang kuat. Mereka juga mempunyai nilai jual semula yang bagus jika dibandingkan dengan trak pikap buatan China yang dilancarkan di Malaysia sebelum ini.

Saingan

Besar, berani dan dengan harga yang kelihatan menarik, MAXUS T60 ini dengan harga RM99,888 mahu bersaing dengan Ford Ranger XLT Plus (AT) dengan harga RM129,888 atau Toyota Hilux ( AT) yang berharga dari RM112,888 dan jangan lupa Mitsubishi Triton (AT) yang anda boleh beli dari RM105,999. Tetapi Isuzu D-Max Type B adalah saingan T60 yang sebenar kerana harganya RM104,599 adalah hanya RM5,000 lebih banyak daripada Maxus T60 ini dan dilengkapi dengan enjin pemenang anugerah 1.9L super efisien dan rekod kebolehpercayaan yang tidak dikalahkan dengan program selepas jualan. Ditambah ke senarai kebaikan Isuzu D-Max (gambar di bawah) adalah nilai jual balik yang baik dan network peniaga yang kuat di seluruh negara. Jadi, walaupun harga T60 lebih rendah, Isuzu membawa lebih banyak nilai untuk pemilik pikap di Malaysia.

Isuzu D-Max 1.9L

Selepas Jualan

Untuk mengambil hati pembeli trak pikap Malaysia dengan beberapa ciri keselesaan kabin tambahan, MAXUS perlu menunjukkan lebih banyak kebolehpercayaan selepas jualan dan kekuatan jaminan kerana ketika ini terdapat perhatian yang semakin meningkat pembeli Proton X70 (yang merupakan SUV Geely buatan China) yang harus menunggu berbulan untuk alat ganti dan kemas kini sistem infotainment.

MAXUS T60 Pickup Truck offload drive selector
MAXUS T60 Pickup Truck safety features

Keselamatan

Dengan penilaian keselamatan ANCAP 5 bintang, MAXUS T60 menawarkan brek cakera berventilasi depan dan belakang dan Sistem Pemantauan Tekanan Tayar (TPMS). Di samping itu, MAXUS T60 dilengkapi dengan Program Kestabilan Elektronik Bosch yang mengintegrasikan Sistem Brek Anti-kunci (ABS), Pengedaran Brek Elektronik (EBD), Sistem Kawalan Traksi (TCS), Bantuan Brake (BA), Intervensi Gerak Roll ( RMI) untuk kestabilan dan daya tarikan yang lebih tinggi pada kelajuan tinggi atau dalam gerakan mengelakkan kecemasan. RMI menyedari ancaman roll-over dan intuitif menggunakan brek untuk menahan dan mengembalikan kawalan dan kestabilan kenderaan. Kenderaan ini juga dilengkapi dengan Hill Start Assist Control (HAS) untuk mengelakkan gerak belakang dan tergelincir di lereng bukit, dan Hill Descent Control (HDC) untuk penurunan yang curam.

MAXUS T60 dilengkapi dengan beg udara depan dan tepi, penyesuaian lampu depan automatik, sensor parkir belakang, kamera gostan, dua titik ISOFIX, dan Blind Spot Assist (BSA) di cermin sisinya yang diaktifkan dari 30km / jam.

MAXUS T60 Pickup Truck 360 camera
MAXUS T60 Pickup Truck infotainment
MAXUS T60 Pickup Truck climate control

Ciri Keselesaan

Pelarasan automatik lampu depan MAXUS T60 menyesuaikan cahaya lampu mengikut keadaan jalan dan bergerak di persimpangan dan selekoh mengikut input stereng untuk memberikan penglihatan yang lebih luas kepada pemandu. Lampu depan juga dilengkapi dengan fungsi follow-me-home, Daytime Running Lights (DRL) dan lampu depan automatik.

MAXUS T60 mempunyai tempat duduk depan elektrik yang boleh dilaraskan 6 arah untuk pemandu dan 4 arah untuk tempat duduk penumpang depan. MAXUS T60 ini mempunyai jumlah ruang kargo keseluruhan 1188 liter.

Di dalam, MAXUS T60 dilengkapi dengan stereng multifungsi dengan suis kawalan audio dan cruise control, dan skrin sentuh infotainment HD 10 inci berintegrasi dengan sambungan Android dan Apple Car Play. MAXUS T60 ini juga dilengkapi dengan fungsi push start, penyaman udara automatik, rak bagasi, roll cage, side step, pemegang pintu berlapis krom, cermin lipat elektrik berlapis krom dan lampu kabus.

MAXUS T60 Pickup Truck diesel engine

Drivetrain

Kuasa dari enjin 2.8 liter, 16-injap, DOHC VGT Turbocharged, dan disesuaikan dengan standard pelepasan Euro 4, 150 kuasa kuda brek pada 3400rpm dengan tork maksimum 360Nm antara 1600 dan 2800rpm.

MAXUS T60 dipadankan dengan transmisi automatik PUNCH 6-kelajuan dan Sistem BorgWarner Electronically-Controlled Four-Wheel Drive yang membolehkannya beralih antara 2H, 4H dan 4L tanpa berhenti.

Dengan harga RM99,888 (tanpa insurans dan cukai jalan), MAXUS T60 dilengkapi dengan roda aloi 19 inci dengan tayar Continental 255 / 55R 19.

MAXUS T60 Pickup Truck in white

MAXUS T60 boleh didapati dalam Obsidian Black, Agate Red, Lava Grey, Blanc White, Aurora Silver dan Ocean Blue, dan untuk maklumat lebih lanjut, kunjungi peniaga Weststar Maxus yang sah terdekat atau lawati laman web rasmi mereka di www.weststarmaxus.com.

MAXUS T60 Pickup Truck top view

2020autoChina trucklaunch, Trak Pikap MAXUS T60 PickupSAICWeststar

Previous post

Lamborghini Huracan STO - Kereta Lumba Untuk Jalan Raya

Next post

Kenapa Bayaran Tol Di Malaysia Masih Tinggi?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *