Psst!

Pratonton Sedan Kompak Roewe i5 Di China

Apa Rover Dulu Kala

Pengilang kereta China, Roewe, baru saja menggoda versi baharu sedan kompak i5nya sebelum pelancaran rasminya di Guangzhou Auto Show November 2020.

Mula-mula dilancarkan tiga tahun lalu di acara yang sama, facelift baharu ini berukuran panjang 4675 mm, lebar 1842 mm, tinggi 1480 mm, dan dengan jarak roda 2680 mm. Gambar di bawah dari daydaynews.cc.

Sebagai saudara kepada MG5 yang anggun dan bergaya dan berasal dari SAIC Motor, Roewe i5 mula-mula dicadangkan sebagai alternatif yang lebih konvensional untuk model MG yang akan datang. Menariknya, Roewe i5 yang keluar sebenarnya dijual dengan nama MG5 di luar pasaran China, terutama sekali di Filipina dan di mana semuanya bermula, England.

Roewe i5_2021_rear

Masih dibina di atas platformDelta II General Motors yang kebetulan adalah asas Opel Astra semasa, Roewe yang baharu disemak semula ini kini menampilkan estetika luaran yang lebih bertujuan untuk membawanya lebih selaras dengan selera pengguna semasa. Perubahan terbesar model keluar mungkin gril depannya, yang kini menjadi krom ramping tunggal.

Roewe i5_2021 front

Lampu depan LED yang lebih langsing bergabung dengan senarai semakan facelift, begitu juga bumper depan yang direka bentuk semula dengan pengambilan udara depan yang besar (tetapi palsu). Gril bawah juga dilebarkan, lampu kabus depan kecil ke sudut ekstrem pengambilan udara palsu. Terus terang, penampilan depan baharu Roewe ini mengingatkan kami kepada Honda City yang baharu.

Di tepi, satu set aloi gaya turbin baharu dan lipatan yang lebih tajam di bawah meneruskan estetika facelift yang bermula di bahagian depan. Pengambilan udara yang besar (namun palsu) yang sama juga muncul di bahagian belakang i5 facelift ini, bersama dengan bumper belakang yang direka bentuk semula dengan diffuser belakang. Lampu belakang baharu melengkapkan kemas kini estetik di bahagian luar.

Roewe i5_2021_dashboard

Belum ada spesifikasi dalaman, tetapi Roewe harus memperbaharui reka bentuk kabinnya yang sederhana. Kluster instrumen digital 7-inci dan paparan infotainment 12.3-inci kemungkinan besar akan dikemas kini untuk menerima sistem operasi AliOS Alibaba.

Berkenaan dengan enjinnya, Roewe i5 yang diperbaharui masih menggunakan dua enjin 1.5 liter yang sedia ada, dipadankan dengan kotak gear manual 5-kelajuan atau transmisi dwi-klac 7-kelajuan. Yang pertama adalah unit aspirasi semula jadi yang menghasilkan 120 hp, dan yang terakhir adalah unit turbocharge yang lebih kuat yang mengepam 175 hp. Wagon elektrik Ei5 juga harus menerima perubahan estetik yang sama dengan model petrol ini, walaupun belum ada pengumuman rasmi oleh SAIC setakat ini mengenai perkara ini.

Maklumat lebih konkrit akan datang dalam beberapa hari akan datang dari Pameran Auto Guangzhou 2020 bermula pada 20 November nanti.

Previous post

Audi SQ5 TDI Tiba Dengan Gaya Dan Enjin Yang Dirombak Semula

Next post

Kangoo Renault Baharu Dilancarkan Dengan Penampilan Moden Dan Agresif

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio. 8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio. Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *