Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Larangan Keseluruhan Minyak Petrol, Diesel Dan Kereta Hybrid Akan Datang

Adakah Ini Penghujung Riwayat Petrol, Diesel, Hibrid?

Menjelang tahun 2035, penguna motor di negeri California, Amerika akan dilarang membeli kenderaan baharu yang menggunakan petrol atau diesel yang juga akan merangkumi kereta hibrid, sekurang-kurangnya jika cadangan baharu yang diumumkan negeri minggu ini (23 September 2020) bertahan dari kemungkinan cabaran undang-undang . Namun, ini bukan satu-satunya tempat di mana pengawal selia menerapkan larangan langsung terhadap mesin pembakaran dalaman.

Malah Norway, Jerman, India dan Perancis adalah antara senarai yang semakin meningkat yang kini merangkumi 21 negara yang telah melarang atau mempertimbangkannya. Dan Great Britain, yang sudah menyusun rancangan untuk melarang penjualan kenderaan petrol dan diesel pada tahun 2040 sekarang memberikan pertimbangan serius untuk mempercepatkannya seawal 2030.

Menjangkaui itu, senarai panjang setiap kota dan wilayah telah mengambil langkah serupa, termasuk Amsterdam, Barcelona, Hamburg, Mexico City dan Paris, serta seluruh wilayah British Columbia Kanada.

BMW X5 xDrive45e drive

Pembuat kereta dari A.S., Asia dan Eropah sedang bersiap untuk masa depan di mana kenderaan elektrik menjadi bentuk pengangkutan komersial dan peribadi.

Syarikat kereta telah memulakan peralihan besar dan sangat mahal kepada kenderaan elektrik. General Motors telah melakukan pemasangan kembali alat pemasangan utama di Detroit untuk pengeluaran SUV dan trak elektrik. Baru minggu lalu, Ford mengumumkan rancangan untuk kilang pemasangan baharu di kompleks Rouge yang bertingkat untuk membina sebuah trak pikap elektrik dan minggu ini berkomitmen untuk memasang semula alat pemasangan sebagai kilang pemasangan di Oakville, Ontario untuk kenderaan elektrik.

Lexus UX-300e

Sementara itu, syarikat seperti Volkswagen, BMW dan Volvo turut, dengan cepat, memulakan produksi kenderaan elektrik baharu, sementara sekatan baru yang sukar di Eropah mendorong penjualan EV. Sementara itu, pemerintah Inggris sedang mempertimbangkan untuk mempercepat larangan penjualan kenderaan bertenaga petrol baru di UK dari 2040 hingga 2030.

Ford and Webasto today reveal Mustang Lithium, an ultra-high-performance battery-electric Mustang fastback prototype. With more than 1,000 ft.-lbs. of torque and more than 900 horsepower instantaneously available, this Mustang amps muscle car performance to a new level and helps gauge the level of interest the next wave of performance customers have in lightning-quick performance that only fully electric powertrains can deliver.

Bagi China, pada bulan Ogos 2020, kenaikan bulan kelima berturut-turut, penjualan kenderaan tenaga baharu (NEV), yang merangkumi kenderaan elektrik, plug-in hybrid dan kenderaan sel hidrogen bermuatan bateri melonjak 25.8 peratus kepada 109,000, yang kedua berturut-turut bulan kenaikan. China akan melabur RMB10 bilion (USD1,42 bilion) untuk memperluas rangkaian pengisian negara sebanyak 50 peratus tahun ini untuk merangsang penggunaan EV. Pada masa ini terdapat rancangan untuk memasang sejumlah 600,000 titik pengisian tahun ini, dengan titik pengecasan peribadi merangkumi dua pertiga dari jumlah keseluruhan. China menjalankan rangkaian kuasa EV terbesar di dunia dengan lebih daripada 1.2 juta titik pengisian pada 2019.

Previous post

Model Extended Rolls Royce Ghost Baharu Mempunyai Banyak Kelebihan

Next post

Jeep Gladiator Dengan Enjin V8 Dodge Demon Untuk Dilelong

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *