Keselamatan

Volvo Car Malaysia Sebar Kesedaran Keselamatan Haiwan Peliharaan

Mengenai keselamatan jalan raya, beberapa jenama menjadikannya sebagai pusat identiti jenama mereka seperti Volvo Car. Mereka tidak akan berhenti mengingatkan semua tentang fakta bahawa mereka mencipta tali pinggang keledar pada tahun 1959 dan menjadikannya tersedia untuk semua tanpa menuntut hak-cipta. Dan mungkin mereka berhak bercakap gah.

Volvo Seat Belt

Tetapi awal minggu ini, Volvo Car Malaysia melalui laman facebook mereka, telah memperingatkan kita semua bahawa keselamatan haiwan peliharaan di dalam kenderaan juga penting.

Catatan mereka adalah seperti berikut:

Mereka memang betul! Inersia berfungsi sama pada haiwan kesayangan mahupun manusia dan benda berat. Sekiranya kita bersedia menegur pengguna kereta yang membiarkan anak-anak mereka duduk di dalam kereta tanpa tali pinggang keledar, tidakkah kita juga merasa tidak senang dengan anjing/kucing di dalam kereta?

Kebiasaan bagi pemilik anjing di Malaysia (sekurang-kurangnya mereka yang membenarkan haiwan peliharaan mereka bersiar-siar di dalam kenderaan dengan mereka) adalah anjing mereka dengan kepala keluar tingkap. Adakah ini dibenarkan undang-undang kerana secara teori ini amat membahayakan anjing dan penghuni sekiranya berlaku kemalangan.

Jadi, apa yang boleh anda lakukan untuk menjaga keselamatan haiwan kesayangan anda? Jika anda memandu Volvo baharu yang canggih, mereka dengan senang hati akan menjual kepada anda salah satu daripada tali pinggang haiwan peliharaan ini dengan harga antara RM725 dan RM764 bergantung pada saiz anjing/kucing anda.

Kami tidak menemui gerbang anjing yang mereka sebutkan di halaman facebook mereka di laman web Volvo Car tempatan. Walau bagaimanapun, ia disenaraikan di mikrosit aksesori global mereka.

Di pelbagai platform membeli-belah dalam talian, tali pinggang keledar haiwan peliharaan boleh didapati dengan harga yang lebih murah, tetapi ianya sudah tentu sahaja generik tanpa perakuan.

Apa pendapat anda? Sekiranya anda seorang yang selalu membawa anjing atau kucing bersama dalam kenderaan, adakah anda mempertimbangkan untuk melengkapkannya dengan alat untuk menjaga keselamatan teman berbulu anda itu?

Mengenai Volvo’s Dog Harness

Harness anjing yang selesa diikat terus ke tali pinggang keledar kereta dengan pautan pantas. Harness yang empuk dan selesa memastikan anjing tetap di tempat duduk belakang.

Anjing yang berkeliaran di dalam kereta adalah merbahaya sekiranya berlaku pembrekkan berat, baik untuk penumpang dan pengguna jalan raya yang lain. Atas sebab ini, sangkar anjing harus digunakan di kawasan kargo. Sekiranya ini tidak mungkin, maka tali pinggang anjing ini adalah alternatif yang baik untuk digunakan di tempat duduk belakang.

Harness mudah digunakan dan senang dilepaskan dari tali pinggang keledar. Reka bentuk yang fleksibel menjadikannya praktikal dan berguna walaupun di luar kereta, misalnya sebagai harness bertali untuk berjalan, mengesan dan/atau menarik.

Fakta dan kelebihan

  • Menghalang anjing/kucing bergerak di antara tempat duduk kereta.
  • Mengurangkan risiko anjing/kucing terhumban ke hadapan sekiranya berlaku brek berat.
  • Senang dipasang.
  • Saiz S, M, L dan XL.
  • Fleksibel dan senang dipakai.
  • Padding menghalang tekanan dan chafing.
  • Siap dengan reflektor.

Data Technical

Bahan:Polyester
Warna:Hitam
Cuci:Cuci tangan
Berat:0.4 kg/0.9 lbs (S)
0.7 kg/1.5 lbs (M)
0.7 kg/1.5 lbs (L)
0.7 kg/1.5 lbs (XL)

Previous post

Konsep Lexus J201 Mungkin Menjadi Off-Roader Terbaik

Next post

Toyota Innova Facelift 2021 Telah Dibocorkan Sebelum Dilancarkan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *