Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Toyota Innova Facelift 2021 Telah Dibocorkan Sebelum Dilancarkan

Toyota Innova mungkin akan menerima pengubahsuaian segera menurut sumber di Indonesia dan Thailand. Facelift membawa pengubahsuaian reka bentuk yang sangat kecil dan juga akan muncul di India. Kita juga boleh lambat laung mengharapkan UMW Toyota memasangnya di Shah Alam.

Dari gambar luaran kereta yang beredar di internet, kita dapat melihat bahawa Innova yang diubah suai ini mendapat gril depan, bumper dan lampu depan baharu.

Gril mempunyai bukaan yang lebih kecil daripada sebelumnya, dengan keliling krom dan bentuk heksagon keseluruhan yang baharu. Logo Toyota besar sedikit dan juga dipasang pada titik yang berbeza di gril. Unit lampu depan baharu mungkin mempunyai projektor LED. Unit lampu depan baharu ini mempunyai potongan krom yang kecil di mana ia bergabung di dalam gril. Perumahan lamp kabus kini juga tegak. Gril juga membuang dua batang krom untuk lima batang berwarna hitam langsing.

Bahagian dalam juga mendapat beberapa perubahan, tetapi sangat kecil. Infotainment kini lebih besar dan kini bebas. Dikhabarkan bahawa Innova ini akan menyediakan pengecasan tanpa wayar. Perubahan lain akan menunjukkan diri pada masa akan datang.

Innova pertama kali debut pada tahun 2004 ketika Toyota membelah peranan antara Unser dan Avanza yang lebih rendah. Generasi pertama Innova sangat popular di Malaysia dan bahkan berkhidmat sebagai TEKS1M (Teksi 1Malaysia) untuk satu ketika. Model generasi ke-2 datang pada tahun 2015, dan ia memperkenalkan platform baru serta peningkatan pakej yang lain.

Innova generasi ke-2 melalui beberapa fasa peningkatan sepanjang hayatnya. Ini termasuk varian ‘X’ yang unggul pada tahun 2017 dan ciri-ciri hiburan baharu pada tahun 2019.

Tidak diharap unit kuasa untuk Innova akan berubah. Di pasaran lain, petrol 2.7L dan diesel turbo 2.4L adalah motor teratas. Di Malaysia, Innova hanya tersedia dengan motor petrol Dual VVT-i 2.0L dengan kuasa penghantaran automatik 6-kelajuan ke roda belakang.

Previous post

Volvo Car Malaysia Sebar Kesedaran Keselamatan Haiwan Peliharaan

Next post

Porsche Cayenne Premium Package Dibuka Untuk Pra-Tempahan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *