Berita Auto

70 Rakyat Malaysia Ingin Memiliki Porsche Taycan

Hairankah anda apabila mengetahui bahawa terdapat tujuh puluh (70) rakyat Malaysia setakat ini menunjukkan minat serius untuk memiliki supercar elektrik Porsche Taycan? Well, kami tidak, setelah mengenali kenderaan elektrik baharu yang mengagumkan ini.

Ya, kami (Daniel) diberi peluang besar untuk menguji kenderaan elektrik baharu ini dari Porsche tahun lepas dari Austria ke Jerman dan kami kagum dengan teknologi, kabin dan yang lebih penting lagi, teknologi pemanduannya.

Permintaan

Porsche di Malaysia baru saja ‘berbisik’ kepada kami bahawa sebelum Taycan dilancarkan di Malaysia mereka mempunyai hampir 30 orang yang berminat untuk membelinya dan kemudian dari tarikh pelancaran rasmi terdapat 40 lagi pembeli yang mahukan Taycan ini dan senarai itu semakin bertambah. Ini menjadikan jumlah pembeli yang berminat kepada 70 rakyat Malaysia yang mengagumkan. Orang kaya lagi kaya.

Harga

Sime Darby Auto Performance, pengimport rasmi kenderaan Porsche di Malaysia, melancarkan Porsche Taycan pada 18 September 2020. Harga RM725,000 untuk Taycan 4S, RM999.000 untuk Taycan Turbo dan RM1,195,000 untuk Taycan Turbo S dan Turbo S lah yang paling banyak permintaannya sekarang.

Mengecas

Sime Darby Auto Performance (SDAP) akan menawarkan Porsche Mobile Charger Plus 22 kW dan Porsche Home Energy Manager dengan setiap pembelian Taycan. Bateri dilindungi dengan jaminan selama lapan tahun, tetapi pelanggan boleh memilih untuk memperpanjang jaminan kenderaan sehingga lima belas tahun.

Berminat

Jadi, mengapa kita selalu sebut ‘pembeli yang berminat’ dan bukan ‘tempahan yang disahkan’? Well, Porsche sangat tegas mengenai keperluan pengecasan bateri untuk setiap pemilik Taycan.

Ya, kereta sukan elektrik penuh ini memerlukan ‘jus’ yang mencukupi untuk mengecas bateri agar pemiliknya mendapat prestasi dan jarak terbaik dari Taycan mereka.

Porsche Taycan at sime darby

Kuasa Yang Mencukupi

Oleh itu, setiap pembeli yang berminat perlu melakukan ‘Home Check’ Porsche. Pemeriksaan rumah bermaksud juruteknik akan mengunjungi rumah pembeli Taycan untuk memastikan penghantaran elektrik untuk pengecas bateri rumah yang baru dipasang tidak akan mempengaruhi keperluan elektrik rumah dan juga kawasan sekitar.

‘Home Check’ ini memastikan pemilik Taycan tidak mempunyai masalah dengan mengecas sedan sukan mereka dan mempunyai jarak terbaik selepas setiap pengisian bateri. Ini juga untuk memastikan bahawa kawasan sekitarnya tidak terpengaruh ketika Taycan sedang dicas. Tidak ada pemilik Taycan yang ingin menghadapi masalah dengan jiran dan ini penting untuk meningkatkan penjualan dalam masa terdekat.

Pelanggan Porsche Taycan di Malaysia akan menikmati program penyelenggaraan dan jaminan empat tahun percuma dan komprehensif yang sama yang ditawarkan untuk semua kereta Porsche oleh SDAP, dengan bateri dilindungi jaminan selama lapan tahun. Pelanggan boleh memilih untuk memperpanjang jaminan kenderaan sehingga lima belas tahun.

Previous post

Mazda MX-30 Hybrid Akan Mendapatkan Rotary Pelanjutan Jarak

Next post

Konsep Nissan RE-LEAF Nampak Sedia Jadi Penyelamat

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *