Kemalangan

Subaru Impreza Rentung Di USJ Taipan

Subaru Impreza mungkin merupakan salah satu sedan Jepun 4 pintu yang paling ikonik. Melihat satu daripadanya terbakar dekat dengan rumah sangat mengejutkan, tetapi itulah yang berjaya dirakam oleh SJEcho semalam.

Kejadian itu berlaku berhampiran Balai Polis Kawasan Perniagaan Taipan di USJ. Imprezza berwarna biru mengalami kebakaran di ruang enjin. Jadi, Polis berjaya mengawal keadaan lalu lintas dengan cepat sekali. Walau bagaimanapun, anggota bomba tidak sempat sampai untuk menyelamatkan kereta itu.

Kami tidak pasti sama ada ini adalah Impreza WRX atau hanya sedan Impreza standard yang telah diubah suai. Rim dan paip ekzos ini tidak tersedia untuk sedan Impreza. Kami tidak pasti tentang punca kebakaran itu?

Sekiranya anda mempunyai maklumat tambahan yang berkaitan dengan kejadian ini atau model yang terlibat, sila beri komen di bawah.

Juga, ianya selalu menjadi amalan yang baik untuk mempunyai satu alat pemadam api di dalam kereta anda, terutama sekali jika kereta lama atau yand sudah diubah suai.

Tentang Subaru Impreza

Subaru Impreza generasi ini memulakan debutnya pada tahun 2000, berdasarkan versi yang diubahsuai dari platform sebelumnya. Perubahan reka bentuk yang luas dibuat pada generasi ini. Sedan lebih besar daripada sebelumnya dengan 45mm (panjang), 40mm (lebar) dan 25mm (tinggi). Kereta awal menggunakan penampilan ‘bug-eye’ yang kontroversial dan dapat dikenali dengan serta-merta. Subaru kemudian mendesain semula kereta itu pada facelift pertamanya untuk mempunyai bentuk lampu depan yang lebih segi empat tepat.

Kereta di atas adalah facelift kedua, yang direka Andreas Zapatinas pada tahun 2005. Penampilan ‘Hawk-Eye’ ini menjadi gril korporat Subaru untuk banyak model lain dari pertengahan tahun 2000-an dan syarikat telah melekat dengan rupa ini dengan reka bentuk kecil yang datang dari tahun ke tahun. Fasia Subaru sekarang kelihatan lebih bersudut berbanding ini.

Previous post

Brosur Kia Seltos Malaysia Bocor

Next post

Mercedes-Benz S580 e Baharu Mempunyai Jarak Elektrik 2 kali Ganda S560 e

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio. 8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio. Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *