Berita Auto

Subaru BRZ STi Terpakai Model 2018 Untuk Dijual

Pada seketika waktu tahun 2017, Subaru Japan secara senyap-senyap merilis BRZ yang ditambahbaik sedikit lebih untuk pasaran domestiknya sahaja, dengan semakan aerodinamik dan penggantungan kecil. Kereta ini juga diberi bahagian dalaman yang lebih mewah dan dilengkapi dengan kotak gear manual.

Kini pengimport kereta AP (permit yang dilulus) telah memperoleh beberapa unit Subaru BRZ yang sangat istimewa dari Jepun dan mereka berada di bilik pamerannya siap untuk dijual. Ini adalah BRZ manual 6-kelajuan.

Ya, ia adalah kereta sukan manual asli yang akan diminta-minta oleh ramai di Malaysia tetapi hanya segelintir pemandu ‘sebenar’ yang akan memilikinya.

Subaru BRZ STi 2018

Di bahagian dalamnya terdapat kulit hitam dan upholsteri Alcantara dengan jahitan merah dan aksen yang berbeza di seluruh bahagian dalaman termasuk stereng; panel pintu dan papan pemuka. Kluster instrumen juga mempunyai logo STi yang mengesahkan silsilahnya.

n

Yang digambarkan di sini adalah model 2018 dengan lebih dari 4,000 kilometer di odometer (yang TIDAK diusik) dalam trim STI Sport kilang yang sebenarnya. Kereta sport yang diperbaharui ini mendapat ‘sirip lengkungan belakang’ yang baharu yang dikatakan syarikat itu ‘menekan pergolakan udara di bahagian belakang badan ke lengkungan roda belakang’ bersama dengan peredam yang diselaraskan untuk pengendalian yang lebih baik.

Subaru BRZ STi 2018_badges

BRZ STi memanfaatkan sepenuhnya kelebihan berat, pusat graviti ultra rendah dan pengendalian ketepatan, menambahkan tindak balas yang lebih cepat terhadap input pemandu, kawalan yang lebih baik dan kestabilan yang meningkat. Peningkatan ini menambah peredam depan dan prestasi STI yang diselaraskan dan pegas gegelung serta pendakap V fleksibel STI di ruang enjin. Pengukuh cabutan baharu telah ditambahkan pada casis dan sub-bingkai untuk meningkatkan tindak balas stereng.

Subaru BRZ STi 2018_rear view

BRZ STi ini dilengkapi dengan roda STI ringan yang dipasang dengan tayar 215/40 R 18. Sistem brek berprestasi tinggi, menggunakan rotor Brembo, kaliper depan 4-piston dan kaliper belakang 2-piston, meningkatkan daya berhenti, rintangan pudar dan rasa pedal.

Subaru BRZ STi 2018_manual gear

Powertrain tetap tidak berubah untuk versi ini, yang bermaksud anda mendapat enjin ‘boxer’ yang bertentangan secara mendatar 2.0 liter yang mempunyai aspirasi semula jadi yang memerlukan lebih banyak kuasa untuk casis yang sangat baik ini.

BR-Z edisi yang sangat terhad ini dijual sekarang dan anda boleh menghubungi Syazwan di 017-3939890 untuk bertanya sama ada masih ada dan harga.

Subaru BRZ STi 2018_alcantara

Pada tahun 2017, stok baharu Subaru BRZ tersedia dijual di Malaysia melalui Motor Image dalam tiga warna: Crystal White Pearl, WR Blue Pearl dan Pure Red. Harga jualan ‘on the road’ termasuk GST tetapi tanpa insurans adalah RM224,389 untuk versi manual dan RM230,749 untuk versi automatik.

Previous post

Karmann Ghia Kini Berusia 65 Tahun

Next post

Senarai Harga Palsu Proton X50 Tersebar Lagi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *