Berita Auto

Model SUV Terkini MG Diberi Nama Cina

MG milik SAIC kembali lagi dengan pilihan SUV bersaiz pertengahan yang diperkenalkan ke pasaran Cina. Jenama ini menjual crossover dan SUV GS, HS, ZS, EZS, RX5, RX8, EV Gloster dan Hector, kebanyakannya di China tetapi juga di negara jiran seperti Singapura dan Thailand. Sekarang mereka telah memperkenalkan MG pertama dengan nama yang berasal dari bahasa Cina. Mungkin mengalihkan jenama dari akar British MG dan kepada pandangan jenama yang lebih realistik sebagai pembuat kereta milik mereka di China.

SUV baharu ini dinamakan ‘Linghang’, yang dikatakan adalah singkatan daripada perkataan yang bermaksud ‘aviator’ atau ‘skipper’. Menurut goflatoutph.com (yang mungkin lebih akrab dengan produk MG kerana dijual di Phillipines), Linghang nampaknya serupa denganh MG HS. Namun, masih belum ada petunjuk mengenai apakah ini akan menjadi pengganti HS atau apakah akan dijual di sampingnya. Yang jelas ialah bahagian dalaman Linghang berkongsi banyak elemen HS.

Ini termasuk unit hiburan 10.1″ dan susun atur keseluruhan. Beberapa sentuhan, seperti tombol gear shift-by-wire dan kluster instrumen digital kelihatan baharu bagi portfolio MG. MG HS masih mempunyai hubungan mekanikal tradisional antara tuas pergeseran dan kotak gear.

Gril khas MG dibawa ke tahap ekstrim baharu untuk Linghang, kerana membentang hampir seluruh bahagian depan fasia.

Maklumat lebih lanjut mengenai enjin dan spesifikasi Linghang akan dikongsi pada bulan Oktober. Buat masa ini, apa yang kita tahu ialah ia cukup lengkap untuk bersaing di persaingan global, dengan sistem pembantu pemandu canggih yang tersedia.

Masih terlalu awal untuk mengetahui sama ada MG akan menyediakannya untuk pasaran pemanduan kanan, tetapi apa yang kita tahu adalah bahawa terdapat sejumlah crossover elektrik MG (disebut MG EZS) yang dipakir di luar Berjaya Times Square pada pertengahan Julai . Mungkinkah Berjaya terlibat dalam membawa jenama MG ke Malaysia? Khabar angin menunjukkan bahawa mereka mempunyai niat untuk mengembangkan perniagaan automotif mereka lebih pesat, berikutan kejayaan mereka dengan jenama Mazda. Sekiranya MG datang ke Malaysia, adakah anda fikir Linghang ini berpeluang melawan produk seperti X50 dan X70? Adakah MG harus mempertimbangkan nama model yang lebih anglicised atau nama abjad? Kongsikan pendapat anda dengan kami.

Previous post

Nissan Almera Turbo Bakal Tawan Hati Pembeli

Next post

Porsche Macan Premium Package Hadir Dengan 3 Ciri Baharu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *