Kemalangan

McLaren 720S Hentam Penghalang Di Lebuhraya MEX

Jangan Memandu Lebih Laju Dari Kedalaman Pengalaman Anda

Media sosial pada masa ini tular dengan berita mengenai kemalangan McLaren 720S di lebuh raya MEX semasa hujan petang kelmarin. Kemalangan ini dilaporkan berlaku di lebuh raya MEX menuju ke Putrajaya.

McLaren 720S_MEX highway accident

Setakat ini, belum ada kata rasmi mengenai kejadian ini. Kami difahamkan mengenai kemalangan ini adalah bahawa pemandu supercar merah ini tidak dapat mengawalnya semasa cuaca basah, sehingga dengan segera terbabas dan melanggar penghalang jalan di median lebuh raya.

McLaren 720S_MEX highway accident_front end gone

Gambar kemalangan ini seolah-olah mengesahkan bahawa McLaren adalah satu-satunya kereta yang terlibat dalam kemalangan itu. Pemeriksaan lebih dekat terhadap gambar yang terdapat dalam talian juga menunjukkan bahawa penghuni kelihatan berjaya keluar dari sana dengan selamat, seperti yang dibuktikan oleh sel penumpang yang utuh. Namun perkara yang sama tidak dapat dinyatakan untuk keadaan McLaren ini.

McLaren 720S_MEX highway accident_rear looks fine

Apa yang pernah menjadi hujung depan McLaren yang licik telah benar-benar hancur dalam kemalangan itu, dengan satu-satunya baki bahagian depan yang tersisa adalah bahagian dari kerangka bingkai aluminium di sebelah kiri. Kedua-dua sayap juga berkerut rapi hingga bahagian sekat dari supercar berenjin tengah ini, yang menunjukkan bahawa kekuatan hentaman pelanggaran ini dapat dianggap agak besar. Oleh itu, menyimpulkan bahawa sayap belakang yang dinaikkan nampaknya telah dapat melakukan tugasnya mempelahankan supercar yang bergerak pantas ini sebelum perlanggaran.

McLaren 720S_MEX highway accident_wet road

Roda depan juga kelihatan telah remuk sedikit ke dalam dari kedudukan asalnya, menyebabkan pintu kiri terbuka sedikit. Dari sini, hipotesis yang menyatakan bahawa perlanggaran mungkin berlaku pada sudut boleh dibuat, dengan sisi penumpang mempengaruhi halangan terlebih dahulu sebelum menghantar McLaren berputar, akhirnya bertapak di tengah-tengah jalan raya tiga lorong.

McLaren 720S_MEX highway accident_Langkwai registered

Semua tanda menunjukkan McLaren ini kemungkinan besar adalah insuran right-off, total loss. Namun, untuk kemalangan seperti ini, dapat berjalan keluar tanpa kecederaan sudah dianggap sebagai berkat. Walau bagaimanapun, kemalangan ini berfungsi sebagai peringatan kepada semua orang untuk mempertimbangkannya dengan serius agar memandu perlahan, terutamanya ketika cuaca basah.

Kejadian ini berfungsi sebagai peringatan pedih yang ditujukan terutama sekali kepada pemilik supercar yang benar-benar memandu kereta berprestasi tinggi mereka di jalan raya. Kemalangan McLaren ini bukanlah kemalangan supercar pertama yang berlaku di lebuh raya basah, dan juga bukan yang terakhir. Walaupun kereta berprestasi tinggi dengan tayar berprestasi tinggi semestinya mampu menangani keadaan basah dengan laju, pemandu di belakang stereng mungkin tidak. Jadi ketika hujan, mungkin perlahankanlah sedikit untuk mengelakkan berakhirnya seperti kisah peringatan ini di sini.

Previous post

S124 (Estet E-Class) Dilancarkan 35 Tahun Lalu

Next post

BMW M 1000 RR - Motosikal 'M' Pertama

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio. 8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio. Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *