Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Model Mazda BT-50 2020 Dapat Tambahan Barangan Tuning

Ini adalah trak pikap Mazda BT-50 baharu yang telah dibina dari bawah. Ia hadir dengan penampilan SUV, keselesaan SUV, namun terdapat keupayaan yang kuat dan teknologi keselamatan yang terkemuka dalam kelas.

Luaran

Dipersembahkan ke dunia pada bulan Jun, model 2020 Mazda BT-50 ini menggabungkan perkadaran berotot dengan bahasa reka bentuk Kodo ikonik Mazda, menyampaikan rasa pergerakan yang berani dan kuat, bahkan ketika berdiri diam.

Sayap tiga dimensi yang menonjol membentuk pandangan depan yang mengagumkan dan mendominasi kehadiran jalan raya, yang diperkuat dengan garis lipatan yang meluas dari gril ke arah cermin sayap, dipasangkan dengan garis tengah yang tidak putus yang mengalir dari depan ke belakang.

Dalaman

Perombakan reka bentuk meluas masuk ke kabin, di mana etos reka bentuk yang berpusat pada manusia dan estetika belakang Mazda mencapai kabin yang luas dan selesa, yang dirancang untuk kemudahan penggunaan dan sesuai dengan keperluan pemandu.

Tempat duduk menyokongan dan membungkus seluruh badan untuk memastikan keselesaan di semua medan, sementara tiang stereng teleskopik membuat kerja ringan untuk mencari kedudukan memandu yang sempurna. Sistem infotainment skrin sentuh yang besar menawarkan fungsi menyeluruh, termasuk Android Auto  dan Apple CarPlay tanpa wayar.

Mazda BT-50_2021_Pickup Truck_Cockpit

Mazda BT-50 serba baharu ini menggabungkan prestasi luar jalan yang lasak dengan pemanduan di jalan raya yang halus, menggunakan enjin diesel empat silinder 3.0 liter turbocharged.

Menyampaikan kuasa 140kW dan tork 450Nm, penurunan berat badan pikap dan enjin yang lebih cekap menjanjikan ekonomi bahan bakar yang lebih baik, di samping memastikan keupayaan dan fleksibiliti untuk pelbagai tugas dengan kemungkinan kapasiti penarik 3,500kg (yang tidak akan digunakan oleh pemilik Malaysia) dan lebih dari 1,000kg muatan (yang mungkin tidak akan dapat digunakan sepenuhnya oleh pembeli Malaysia).

Komitmen Mazda untuk menawarkan keselamatan terbaik dalam kelas dari kereta penumpang dan SUV ke semua Mazda BT-50 baharu ini, yang membawa ciri baharu ke segmen ini untuk memenuhi standard keselamatan yang lebih ketat.

Buat pertama kalinya Adaptive Cruise Control, Autonomous Emergency Braking, Lane Departure Warning, Blind Spot Monitor dan Rear Cross Traffic Alert semuanya tersedia sebagai peralatan standard.

Aksesori Aftermarket

Diperbuat daripada keluli bermutu tinggi yang berwarna hitam, palang premium yang digambarkan di sini mempunyai gelung lampu untuk melindungi sepenuhnya bahagian depan BT-50 dari perlanggaran. Bagaimanapun, ia sesuai dengan rangkaian lengkap sistem bantuan pemandu canggih, termasuk sensor parking depan.

Bull bar premium telah diuji untuk memastikan penyejukan enjin dan transmisi tidak terjejas, sementara pengujian ketahanan yang luas juga dilakukan.

Walaupun bull bar premium sepenuhnya serasi dengan lampu LED depan, lampu indikator dan lampu siang BT-50, ia juga mempunyai titik pemasangan untuk lampu pemanduan dan lampu bar.

Sementara itu, sports bar premium yang juga direka oleh pasukan kejuruteraan dalaman Mazda Australia akan dijual dan diperbuat daripada keluli hitam. Pelanggan BT-50 Malaysia mungkin terasa ianya mahal dan kos penghantaran tinggi kerana beratnya dan tentu saja pertukaran mata wang. Kami yakin akan ada bar seperti ini dan lebih banyak lagi yang datang dari pengeluar di Thailand dalam beberapa bulan.

Bar sport premium mempunyai plat sisi dengan penjenamaan ‘BT-50’ dan dapat dilengkapi dengan penutup tonneau lembut yang disertakan dengan ‘bungee cords’ barang tradisional, yang menurut Mazda Australia meningkatkan daya tahan dan membolehkan akses pintu belakang yang lebih mudah.

Mazda BT-50_2021_Pickup Truck_cabin

Beberapa set roda aloi juga akan tersedia, termasuk reka bentuk 18 inci berwarna hitam, yang akan dijual di samping tangga sisi dan rak bumbung, di antara aksesori asli yang lain.


Previous post

Tommi Mäkinen Dilantik Sebagai Penasihat Motorsport Untuk Toyota Motor

Next post

Motosikal Suzuki Kini Kembali Ke Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *