Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Isuzu D-Max Di Malaysia Sambut Ulangtahun Ke-15

Trak Pikap Isuzu D-Max Meraikan Ulang Tahun ke-15 Di Malaysia 2020 Ini

Sejarah Isuzu yang kaya dapat ditelusuri lebih dari 100 tahun yang lalu ketika Isuzu pertama kali ditubuhkan di Jepun. Sementara itu, trak pikap Isuzu D-Max generasi pertama diperkenalkan di Malaysia 15 tahun yang lalu pada tahun 2005.

Isuzu D-Max mempunyai dua generasi dengan beberapa facelift selama 15 tahun di Malaysia dan mereka baru sahaja melancarkan edisi terhad D-Max Stealth bulan lalu untuk memperingati ulang tahun ke-15 mereka di negara ini.

Sebagai tanda penghargaan, mereka menghadiahkan Jersi D-Max Edisi Terhad untuk sebagai penghargaan kepada pelanggan Isuzu D-Max yang setia. Lihat laman web Ulang Tahun ke-15 mereka untuk maklumat lebih lanjut.

Nama Isuzu adalah dari Sungai Isuzu dan berpusat di Tokyo dengan kilang-kilang di seluruh dunia. General Motors adalah pemegang saham Isuzu semasa dan memiliki 34 peratus Isuzu Motors, ini telah mempengaruhi bagaimana Isuzu menjalankan perniagaan. Isuzu adalah jenis pengeluar kenderaan yang sangat berbeza kerana reputasinya dibina berdasarkan kenderaan komersial berkualiti tinggi dan boleh dipercayai serta mesin dieselnya yang disegani di seluruh dunia. Enjin diesel Isuzu digunakan oleh sejumlah pengeluar kenderaan lain seperti Opel, Vauxhall, Toyota dan juga Land Rover.

Selain daripada koboi bandar, peminat memancing hujung minggu dan aktiviti luar rumah, berbasikal dan berkhemah, Isuzu D-Max telah menyaksikan banyak pemilikan tugas berat di seluruh negara, terutamanya dengan komuniti petani Malaysia.

Isuzu D-Max

Isuzu D-Max Adalah Pilihan Petani

Kenapa? Petani di Malaysia mempunyai keluarga dan kadang-kadang mereka memerlukan kenderaan yang merupakan kenderaan kerja yang rugged dan juga kenderaan keluarga.

Siapa? Pengurus ladang telah bergantung pada sifat D-Max yang lasak dan kebolehpercayaan untuk memasuki jalan ladang tanpa perlu risau tentang kerosakan atau masalah, hari demi hari.

Bila? Hari ini, semalam dan bahkan esok, tidak ada kenderaan yang lebih baik dengan harga ini untuk memenuhi keperluan petani dan pemilik ladang di Malaysia.

Yang mana? Memiliki casis teguh yang dapat membawa muatan hingga 1130kg. Kabin tunggal mempunyai katil muatan 2305mm panjang dan kabin berkembar mempunyai panjang katil muatan 1552mm. Oleh itu, penghantaran sayur ke pasar untuk petani adalah mungkin. Pengurus ladang boleh membawa alat ganti tanpa masalah dengan pelepasan tanah 225mm.

Isuzu D-Max offroad

Bagaimana? Terkejutkah anda betapa serba bolehnya trak pikap ini? Sebagai kenderaan keluarga di luar ladang, ia mampu mengangkut 5 orang ke tempat makan atau bercuti di bandar.

Di mana? Melangkah jauh sambil menghirup bahan bakar diesel. Kelebihan ada pada versi terbaharu Isuzu D-Max 1.9L Bluepower. Ia terus menjadi kenderaan paling hemat di kelasnya tahun demi tahun, model demi model.


Previous post

Kelab Mustang Malaysia Tempa Nama Dalam Malaysia Book of Records

Next post

Model Facelift Mercedes-AMG E-Class Dipamerkan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *