Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Pintu Gelongsor Gerak Isyarat Untuk Honda Odyssey Facelift

Honda Odyssey adalah contoh sebuah MPV hebat yang kurang dihargai. Ianya terbang di bawah radar sudah bertahun-tahun ketika van yang lebih besar seperti Toyota Alphard menjadi sorotan. Nah, jika anda masih peminat Odyssey seperti kami, anda pasti berminat untuk mengetahui bahawa ia telah mengalami facelift KEDUA sejak penampilan model generasi ke-5 pada tahun 2013. Facelift pertama muncul pada tahun 2017, dan ia menambah Honda Sensing dan ciri keselamatan lain bersama dengan fasia depan baru dan penambahbaikan ‘di bawah kulit’ yang lain. Perlu diketahui, JDM Honda Odyssey tidak sama dengan yang ada di AS.

Kini Honda memberi Odyssey facelift kedua. Tidak banyak yang diberitahu mengenai MPV yang diperbaharui ini. Yang kita tahu ialah ia mempunyai wajah depan baru yang kelihatan seperti ini:

Muka Odyssey Baharu
Muka Odyssey Semasa

Sudut gambar diambil tak sama ya.

Seperti Honda Odyssey semasa, fascia baru masih dilengkapi lampu LED siang di bumper depan. Projektor LED nampaknya digantikan oleh reflektor LED, tetapi kita dulu tunggu senarai spesifikasi untuk mengesahkannya. Bentuk gril sayap Honda telah diganti dengan bentuk heksagon yang agak generik dengan jalur krom yang lebih kecil di bahagian atas dan jalur krom mendatar yang kelihatan lebih jelas pada gril itu sendiri. Kemasan krom nampaknya mengambil sedikit warna ‘rose gold’, tetapi sekali lagi kita perlu mengesahkannya bila dilancarkan nanti.

Mereka juga memberi pintu gelangsor gerak isyarat Odyssey yang baharu.

Cukup relevan, terutama sekali dengan keadaan semasa COVID-19 dan kepentingan kendiri. Saya rasa pembuat MPV harus ikut contoh ini dan melaksanakan sistem tanpa sentuh ini pada pintu gelangsor mereka.

Bahagian dalam juga turut disemak semula. Mari bandingkan dengan Odyssey semasa dan lihat apakah perbezaan yang dapat kita lihat.

Apa yang menonjol adalah kemasan dalaman coklat, tetapi kami yakin ini akan menjadi warna pilihan, dengan warna hitam sebagai standard. Perkara kedua adalah bagaimana unit infotainment yang menonjol. Honda telah menggunakan audio Gathers sejak tahun 1980-an pada model premium mereka, dan skrin yang lebih besar ini kelihatan seperti satu pilihan. Tetapi kemungkinan skrin berukuran standard akan mempunyai turut menonjol.

Perubahan pada bahagian atas papan pemuka juga menampilkan perubahan bentuk dan susun atur saluran udara. Daripada mengapit infotainment, mereka kini lebih langsing dan slot antara bahagian atas dan lapisan papan pemuka. Lubang di bahagian pemandu nampaknya sama seperti sebelumnya. Suis lampu amaran kini duduk di antara lubang pusat dan kelihatan lebih kemas. Roda stereng juga kelihatan baharu, dengan suis yang lebih kemas dan penampilan yang lebih ramping. Kelompok instrumen juga mungkin digital sepenuhnya, tetapi sukar untuk dijelaskan dari jarak ini. Kawalan iklim kapasitif, pergeseran gear, dan ruang penyimpanan di bawah dash kelihatan serupa dengan yang semasa.

Itu sahaja yang kami ada buat masa ini. Odyssey baharu akan dilancarkan ‘Musim Luruh’ ini, jadi nantikan kemas kini seterusnya.


Previous post

Honda Mengemas Kini & Menambahbaik Honda Insurance Plus (HiP)

Next post

Hyundai Tunjuk Teaser Tucson Generasi ke-4

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *