Aksesori / Produk / Alatan / Minyak

Filem Tint Antimikrobial Kegemaran Jepun Kini Di Malaysia

Satu lagi filem tint kereta. Ini dari jenama yang telah membuktikan diri mereka dan telah menjalin kerjasama di pasaran.

Ini dari ICE-μ, dan mereka baru saja mengeluarkan dua produk filem tint kereta baharu yang kami rasa patut diperiksa lebih lanjut – ICE-μ Rikeguard dan Rivex Rikeguard.

The headquarters in Japan

Jenama ICE-μ baru-baru ini diperoleh dari Konica Minolta oleh syarikat filem warna Jepun, Riken Technos. Pengedar tunggal produk ICE-μ di Malaysia, Jasa Sarjana, kini membawakan ICE-μ Rikeguard – filem solar dan keselamatan antimikroba PERTAMA di dunia, serta Rivex Rikeguard, sebuah filem antimikrobial yang sudah banyak digunakan di Jepun untuk digunakan pada tingkap dan panel sentuh.

Tidak seperti warna lain, Rikeguard diformulasikan khas untuk berkesan dalam aplikasi antivirus / antibakteria! Ini sangat relevan, memandangkan berlakunya wabak semasa ini. Di Jepun, di mana kebersihan dipandang sangat serius, Rikeguard telah terkenal sejak pandemi COVID-19 bermula. Sebagai contoh, Coca-Cola Jepun telah menggunakan Rikeguard di lebih dari 30,000 mesin penjual mereka. Rikeguard juga digunakan oleh Japan Rail di kawasan di mana penumpang kerap sentuh seperti mesin tiket, kaunter perkhidmatan pelanggan, monitor skrin sentuh, peranti tablet dan paparan maklumat.

Ini adalah dua organisasi besar di salah satu negara paling maju di dunia. Fakta bahawa mereka telah menggunakan Rikeguard secara meluas di tempat awam menunjukkan betapa berkesannya produk tersebut pada penggunaannya.

Jadi, apakah sebenarnya mekanisme yang memberikan sifat ‘antivirus’ dan ‘antibakteria’ kepada Rikeguard?

Riken Technos Logo

Filem ini menggunakan agen antivirus (hak-milik) yang menarik virus dan bakteria yang mempunyai muatan negatif. Ejen antivirus yang bermuatan positif bertindak balas dengan kelembapan di udara untuk menghasilkan oksigen aktif. Kemudian, daya pengoksidaan tinggi oksigen aktif menguraikan selongsong pelindung mikroba. Virus dan bakteria dinetralkan dalam proses ini, menjadikannya rentan dan tidak aktif.

Rikeguard telah diuji dan disahkan secara rasmi oleh Society of International Sustaining Growth for Antimicrobial Artikel (SIAA). Ia 100 kali lebih berkesan daripada syarat minimum SIAA untuk pensijilan, mempunyai keberkesanan 99,99% terhadap virus dan bakteria. Oleh itu, anda boleh yakin bahawa produk ini layak dipanggil antivirus dan antibakteria.

ICE-μ Rikeguard akan tersedia di Malaysia mulai Disember 2020 dari RM4,000 untuk pemasangan di kenderaan anda. Rivex Rikeguard, sebaliknya, akan berada di Malaysia mulai Oktober 2020 dan akan sangat berguna bagi pemandu, perniagaan dan pemilik rumah Malaysia dalam memperjuangkan persekitaran yang lebih selamat dan sihat. Filem-filem ini dibuat sepenuhnya di Jepun, diimport ke Malaysia, dan dipasarkan oleh Jasa Sarjana. Ini adalah filem warna tint kereta yang akan menjadikan Malaysia lebih terlindungi semasa wabak itu.

Terdapat rangkaian pengedar sokongan berjaminan seluruh negara untuk produk ini di Malaysia yang mengendalikan tuntutan pemasangan dan jaminan untuk Jasa Sarjana Sdn Bhd, pengedar tunggal kedua-dua filem Rikeguard ini.

Previous post

PERTAMA DIDUNIA! Honda City RS e: HEV Dipandu

Next post

Vespa Primavera [RED] Kini di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *