Berita Auto

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition Tampil Dengan Imej Jahat

Toyota telah melancarkan RAV4 Hybrid Black Edition untuk pasaran Eropah. Seperti yang dijelaskan oleh namanya, model ini tampil dengan kemasan serba hitam yang memberikannya penampilan yang lebih jahat dan agresif.

Untuk bahagian luaran, Toyota menggunakan warna Midnight Black dengan kemasan hitam berkilat pada gril, bahagian bawah bampar, cermin sisi, ‘skid plate’, spoiler serta rim aloi 19 inci. Malah, sensor Clearance Sonars pun dicat dalam warna yang sama.

Bagaimanapun, beberapa komponen termasuk lambang Toyota pada bahagian hadapan, bingkai tingkap dan muncung ekzos kekal dengan kemasan krom.

Di dalam, tempat duduk dibaluti upholsteri kulit sintetik berwarna hitam dengan jahitan kelabu. Ia dipadankan dengan ‘headliner’ dan trim yang juga berwarna hitam bagi mewujudkan suasana yang berkelas tinggi.

Berasaskan varian Style, RAV4 Hybrid Black Edition hadir dengan sensor parkir, kamera 360 darjah, cermin pandang belakang digital, sistem audio premium JBL dengan sembilan pembesar suara dan pengecas tanpa wayar.

Sistem keselamatan Toyota Safety Sense, Apple CarPlay dan Android Auto turut disertakan sebagai kelengkapan standard.

Diperkenalkan buat kali pertama pada Mac tahun lalu, RAV4 Hybrid dikuasakan oleh gabungan enjin Dynamic FOrce petrol 2.5-liter empat silinder dan motor elektrik yang menghasilkan kuasa keseluruhan berjumlah 222 hp.

Model edisi istimewa ini boleh dipesan mulai sekarang dan akan diserahkan kepada pelanggan pada Oktober tahun ini.

Previous post

Bentley Perkenal Sistem Ekzos Akrapovic Untuk Bentayga

Next post

Toyota Hilux 2020 Sudah Boleh Ditempah

Amirul Mukminin

Amirul Mukminin

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *