Cerita Auto

Model BMW M3 2021 Dilakar Oleh Pereka Rusia

Peminat setia BMW telah mengajukan soalan, bilakah M3 baharu akan keluar? Model terakhir BMW M3 dilancarkan pada Januari 2017 dan secara visual merupakan versi model M3 yang paling tidak menarik. Ya, ramai di antara anda tidak akan bersetuju dengan kami, tetapi ini hanya pendapat kami mengenai bahasa reka bentuknya. Baiklah, ia kelihatan terlalu dekat dengan adik-beradik biasanya dan ini menjadi masalah kami kerana kami percaya semua kereta ‘M’ harus lebih agresif dalam bahasa reka bentuknya.

2021 BMW M3-Rendering

Penggemar mungkin tidak begitu berminat dengan apa yang mereka lihat di sini. Kerana ini, jika anda dapat terima atau tidak, kemungkinan besar akan kelihatan seperti M3 baharu.

Lakaran M3 baharu yang realistik ini dilakukan oleh artis pemastautin di laman web automotif baru Rusia, Kolesa. Dan berdasarkan gambar intipan yang tak terhitung jumlahnya yang diperoleh ketika M3 nampak diuji, bersama dengan apa yang kita ketahui dari 4 Series yang debut baru-baru ini.

Gambarannya menunjukkan bahawa bahagian belakang M3 baharu akan tetap mempertahankan gaya tradisional 3 Series, dengan hanya spoiler belakang kecil dan ekzos quad yang tersimpan di diffuser belakang yang agresif memberikan anggapan bahwa ini adalah M3.

Sirip sisi yang halus, tanda tangan M3 dari generasi sebelumnya, dan skirt sisi yang lebih luas dari stok juga menunjukkan bahawa ini adalah 3 Series terpanas yang ada. Roda aloi besar spoke berkembar kelihatan seperti yang dilihat pada M3 Competition generasi sebelumnya.

Walaupun begitu, yang paling jelas adalah gril ginjal yang hebat yang mendominasi reka bentuk bahagian depan M3. Sama seperti yang pertama kali pada coupe 4 Series, sedan sukan ini sekarang memakai gril ginjal berkembar raksasa dengan bar mendatar, yang lebih menonjol tetapi garis-garis di bonet yang entah bagaimana menjadikan gril yang sudah besar kelihatan lebih besar.

Bahkan bumper depan yang diukir dengan elegan dengan splitter depan bersepadu dan lampu depan LED tidak dapat mengalihkan mata daripada gril depan yang besar itu.

Pendapat mengenai gril besar ini berpecah dalam komuniti peminat, dengan banyak perdebatan mengenai betapa mereka tidak menyukainya. Kesimpulan umum adalah seolah-olah pasaran aftermarket mungkin akan membuat penukaran gril aftermarket pada M3 baharu ini.

Kembali ke M3 yang lebih tradisional, di bawah bonet berkemungkinan besar diisi dengan turbo berkembar enam lurus dengan dua talaan. Yang pertama merupakan pangkalan M3 mungkin menjadi kegemaran para peminat tulen dengan hanya 473 hp, dikawinkan dengan transmisi manual enam kelajuan dan pemacu roda belakang.

Sementara itu, spesifikasi M3 Competition kemungkinan akan menghasilkan 503 hp dan 650 Nm tork yang mengkagumkan dari turbo berkembar lurus enam. Kuasa akan dihantar melalui transmisi M Steptronic 8-kelajuan hanya ke roda belakang atau keempat-empat roda berkat sistem pilihan pacuan roda M xDrive.

M3 difahamkan akan dilancar secara rasmi pada pertengahan September, bersama dengan coupe M4. Walau bagaimanapun, jika anda masih dalam pasaran untuk BMW yang cepat tetapi tidak dapat tahan grilnya, BMW M340i xDrive yang kelihatan konvensional yang juga diumumkan baru-baru ini masih ada.

Previous post

Subaru Hentikan Pengeluaran BRZ, Mungkin Sehingga Gen Seterusnya

Next post

Mercedes-Benz T-Class Van Kecil Untuk Penumpang Berdasarkan Kangoo

Ross Hadi

Ross Hadi

14 tahun bikin burger, 21 tahun mengacara, 8 tahun borak kereta dan kini ... berkongsi sama!

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *