Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Dalam Setahun, Harga Nissan Navara Naik 3 Kali di Australia

Nissan Navara adalah pilihan yang popular untuk pembeli di Malaysia dan juga di pasaran lain. Baik di Malaysia dan di Australia, ini adalah salah satu pilihan yang lebih murah di luar sana, tetapi nampaknya keadaan semakin menurun. Dalam dua belas bulan terakhir, harga Nissan Navara telah meningkat bukan sekali, bukan dua kali, tetapi tiga kali ganda! Walaupun kenaikan harga ini, ia tetap laku.

Kenaikan harga terbaru menyaksikan harga jualan akhir hampir semua varian Navara meningkat sebanyak AUD $ 300, atau sekitar RM900. Itu kira-kira kenaikan harga 1%, tetapi apabila anda mempertimbangkan kenaikan harga baru-baru ini, itu adalah kenaikan untuk pembeli di sana. Nissan Navara kini berharga antara $ 27,150 (RM81,924) dan $ 66,290 (RM200,027). Di Malaysia, Navara berharga antara RM85,639 dan RM129,888. Perhatikan bahawa tahap trim dan peralatan sangat berbeza (kami belum mempunyai trim N-Trek Warrior di sini), dan harga kami merangkumi kos OTR dan cukai jualan 10%.

Satu-satunya varian Nissan Navara di Australia yang lolos dari kenaikan harga kali ini adalah varian dual-cab 4X4 ST dengan kotak gear manual atau automatik. Di Australia, Navara datang dalam pelbagai tahap trim dan konfigurasi. Tahap trim mengikut urutan menaik ialah RX, ST, ST-X, DX dan spesifikasi N-Trek Warrior yang baharu ditambahkan). Pelanggan juga boleh memilih jika mereka mahukan kabin tunggal atau kabin double, casis lo-riding atau casis pick-up hi-riding, kotak gear manual 6-kelajuan atau automatik konvensional 7-kelajuan.

Ini adalah pilihan yang sama seperti yang kita dapat untuk Navara Malaysia. Satu kelainan (selain trim N-Trek Warrior) adalah enjin. Di Australia, diesel 4-silinder 2.3 liter tersedia sedangkan di Malaysia, kami hanya mendapat diesel 4-silinder 2.5-liter.

Menurut  CarsGuide.com, seorang wakil Nissan memberikan alasan kenaikan harga pada kadar pertukaran mata wang.

Previous post

Bentley Bentayga Dapat Sistem Bunyi Akrapovič

Next post

Adakah Anda Perlu Memanaskan Kereta Hibrid Anda?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *