Berita Auto

Harga Pelancaran Hyundai Kona Di Malaysia Ialah RM115,000

Ya, ini adalah jangkaan harga pelancaran Hyundai crossover terbaharu, Kona bila dilancarkan di Malaysia pada September 2020 ini.

Ditujukan kepada pembeli yang berminat kepada Honda HR-V, Mazda CX-3 dan Toyota C-HR yang popular, Kona yang memenangi anugerah itu akan dilancarkan sebelum Proton melancarkan crossover semua baharu mereka, X50.

Hyundai Kona advert

Nama Kona yang berasal dari nama Hawaii Kailua-Kona, adalah ibu kota pelancongan di Pulau Besar Hawaii. Bandar ini mengenai cahaya matahari, kerang laut, ais kepal dan snorkeling. Destinasi percutian ajaib ini adalah tempat yang menawarkan percutian yang menyeronokkan dari keperitan realiti harian yang serius dan inilah yang dilihat oleh Hyundai dengan crossover baharu ini.

Proton X50 Crossover

Tenaga Kailua-Kona tercermin dalam imej inovatif, bersemangat dan dinamik Hyundai baharu, memperkuat warisan kenderaan gaya hidup jenama. Dengan mengembangkan crossover premium yang sama sekali baru, dikenali dengan reka bentuknya yang tersendiri dan progresif, dan melengkapkannya dengan teknologi terkini dalam ciri pemanduan, kemudahan, keselamatan dan bantuan pemandu, Hyundai telah mencipta model serba baru yang memenuhi harapan pelanggan tertinggi.

Dengan Kona, pereka Hyundai telah mencipta SUV kompak yang bergaya dan sangat berfungsi, sangat sesuai dengan keperluan pelanggan yang menjalani gaya hidup yang penuh cabaran dan penuh aksi, ”kata Euisun Chung, Naib Pengerusi Syarikat Motor Hyundai.

“Kami berhasrat untuk menetapkan standard baharu untuk segmen SUV kompak, dengan reka bentuk yang menarik, penyambungan canggih dan ciri keselamatan terkemuka dalam kelas.” Potong siaran akhbar dan yang jelas ialah jenama itu mempunyai harapan yang tinggi untuk Hyundai Kona. Bukan hanya Hyundai yang ingin menjadi pembuat kenderaan Asia nombor satu di Eropah dalam masa kurang dari lima tahun, tetapi penambahan terbaharu ini juga harus menambah kelebihan kehadirannya di negeri ini juga. Tetapi segmen ini penuh dengan persaingan – adakah Kona mempunyai apa yang diperlukan untuk menghadapi saingan?

Crossover Kona akan dilancarkan sekitar pertengahan September mengikut pemahaman kami. Kona telah dipersembahkan melalui media sosial menjelang pelancarannya untuk membuat beberapa keributan sekitar crossover ini. Tujuannya adalah untuk menjangkau pembeli dengan maksimum dan siap untuk mengukur respon pasaran sejak awal. Untuk Malaysia, Hyundai Sime Darby ingin memasuki segmen yang paling pesat berkembang yang berasal dari pembeli sedan kompak sebelumnya dan beberapa pemilik SUB yang ingin menurun memandangkan perubahan zaman ekonomi di Malaysia dan di seluruh dunia.

Hyundai Kona petrol

Hyundai mensasarkan pemandu muda yang berfesyen untuk menjalani gaya hidup yang aktif dan pantas. Pembuat kereta itu yakin model itu akan menarik minat warga muda Malaysia dengan gaya hidup yang aktif dan bergaya, segmen pembeli yang sama yang ingin memiliki Mini atau Volkswagen Beetle tetapi pada harga yang lebih baik.

Mazda CX-3 vs Mini Cooper

Dengan harga RM115,000, Kona ini kira-kira separuh daripada harga Mini Cooper dan harganya lebih baik daripada Beetle yang sudah berusia.

Previous post

Nokia Mungkin Paksa Mercedes Berhenti Jual Kereta Di Jerman

Next post

Jualan Baucar Diskaun Ford Untuk 3 Servis Berkala Dengan Hanya RM5 Pada 1 & 2 September 2020 Sahaja

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *