Berita Auto

Audi A5 Sportback Quattro ABT Special

Ingat kepada kit ini semasa membuat keputusan untuk mod A5 anda nanti.

Sama ada Sportback, Coupé atau Cabriolet, reka bentuk Audi A5 sangat menarik. Pada tahun 2020, pereka Audi menggunakan siluet A5 untuk memberikan lebih banyak otot dan memperkemas profilnya sesuai dengan penampilan fastback.

Kemudian hidung dan ekornya diperbaiki untuk memberikan penampilan yang istimewa ketika didekati dari belakang dan juga ketika mendekati anda di cermin pandangan belakang anda.

Audi ini telah ditingkatkan dengan ketara dan diperbaharui dengan facelift terbaharu untuk semua versi badan.

ABT Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback Quattro dijual di Malaysia melalui penjaga dan pengimport rasminya Euromobil dilengkapi dengan enjin 2.0 TFSI baru dan ‘quattro all-wheel drive’ sebagai standard bersama dengan ciri premium lain yang merangkumi lampu depan LED penuh, kokpit maya Audi dengan navigasi MMI ditambah dengan sentuhan MMI. Kereta mesra keluarga ini disambungkan dengan sempurna dan menawarkan ciri-ciri hiburan terkini. Tambahan, suspensi yang direka semula sepenuhnya, pacuan berprestasi tinggi, dan sistem bantuan pemandu yang inovatif.

ABT Audi A5 Sportback_side profile

Enjin 2.0 TFSI dengan perpindahan sorotan teknikal 1984cc merangkumi manifold ekzos yang disatukan ke dalam kepala silinder, modul teras berputar untuk sistem pengurusan haba, sistem pengangkat injap Audi (AVS) untuk injap ekzos, pintu sisa elektrik turbocharger dan suntikan berganda. Dalam julat beban separa, suntikan manifold tidak langsung melengkapkan suntikan langsung FSI.

TFSI 2.0 menghasilkan 252hp dengan tork 370Nm tersedia antara 1.600 hingga 4.500 rpm. Prestasi adalah sporti: Dengan pacuan 4 roda quattro, ia pecut dari 0 hingga 100 km / jam dalam 6.0 saat dalam perjalanan ke kelajuan tertinggi elektronik 250 km / j.

ABT Audi A5 Sportback_quattro

Untuk penampilan yang sangat ekspresif, para pereka di ABT menawarkan spoiler belakang baharu dalam kemasan gloss karbon. Berkat bahan berteknologi tinggi, ia sangat ringan dan pada masa yang sama sangat kukuh. Ini menggarisbawahi penampilan kenderaan berkualiti tinggi dan dinamik sambil memberikan ciri aerodinamik yang dioptimumkan dan pengendalian yang lebih sporti di tangan pemandu yang betul.

Untuk rim sport, pemilik A5 kini boleh memilih antara empat reka bentuk berbeza dalam ukuran 19 dan 20 inci di ABT Sportsline. ABT DR, ER-C, FR dan GR masing-masing dicat gelap, tetapi berbeza dalam kemasan, geometri dan ciri.

ABT Audi A5 Sportback_rear look

Dinamik lateral Audi A5 juga dapat dioptimumkan dengan satu set spring suspensi laras ketinggian yang dihasilkan oleh ABT. Mereka mempermudah turun sepanjang 15-40 mm. Kedua-dua roda depan dan pemacu quattro diambil kira, begitu juga kenderaan dengan dan tanpa kawalan peredam elektronik.

Mereka yang ingin menekankan ciri dalaman juga boleh menempah penutup-stop-switch, penutup tombol shift dan lampu pintu masuk bersepadu dengan unjuran logo dari ABT Sportsline.

ABT Audi A5 Sportback_diesel version

Previous post

Kena Saman RM7,500 Akibat Tunjuk Isyarat Lucah Kepada Kamera 'Speed Trap'

Next post

Bentley Bentayga Dapat Sistem Bunyi Akrapovič

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *