Berita Auto

Subaru Hentikan Pengeluaran BRZ, Mungkin Sehingga Gen Seterusnya

Nampak gayanya Subaru telah berhenti membuat BRZ berdasarkan notis di laman web syarikat Jepunnya. Halaman BRZ masih menunjukkan pilihan kereta, tetapi sedikit pemberitahuan sekarang memberi amaran bahawa kereta itu tidak lagi tersedia untuk permintaan build-to-order.

Menurut laman webnya,

“Kami tidak lagi menerima pesanan untuk pembuatan model pesanan yang disenaraikan. Pesanan hanya dapat diterima untuk stok di peruncit.”

Pada dasarnya ini bermaksud kereta masih tersedia untuk dibeli, tetapi anda hanya boleh membeli barang yang ada dalam stok. Tidak ada kereta baharu yang akan dibuat.

Kami tidak pasti sama ada ini adalah sementara yang berkaitan dengan kemerosotan permintaan atau ini benar-benar merupakan berakhirnya BRZ semasa. Kami tidak pasti sama ada 86 turut terjejas. Sepatutnya, memandangkan kedua-dua kereta itu hampir sama dan dibina bersebelahan di kilang Gunma Subaru.

Melihat laman web Toyota di Jepun tidak menunjukkan notis serupa untuk 86, tetapi berita dari Subaru masih agak segar, jadi mungkin Toyota belum mengemas kini laman web mereka.

Sekiranya benar bahawa BRZ tidak lagi dalam pengeluaran, ini lebih kurang sesuai dengan jangkaan. Subaru telah menunjukkan bahawa model generasi ke-2 sedang dalam proses dengan Toyota masih dalam proses untuk menindaklanjuti 86. Majalah Best Car berpendapat bahawa tindak lanjut BRZ akan menggunakan enjin FA24, boxer 2.4 liter 4 silinder yang akan menghasilkan sekitar 217hp dan 240Nm tork tanpa pengecasan turbo. Kami tidak pasti sama ada turbocharging ada di dalam menu. Sekiranya ada, maka output daya berpotensi meningkat hingga 260hp dan tork 375Nm, yang sebenarnya agak ganas. Boxer 2 liter pada BRZ semasa sekitar 205hp dan 211Nm, jadi naik dalam perpindahan tanpa induksi paksa bukanlah yang dinantikan oleh peminat.

Mengenai platformnya, nampaknya ia akan menjadi kemas kini 86 casis 86 yang keluar. Ini bermaksud tiada TNGA dan tidak ada Subaru Global Platform.

Pengeluaran Subaru BRZ sudah 8 tahun. Tahun 2012, kilang Gunma mula menghasilkan tiga versi kereta yang berbeza, dengan Subaru BRZ dibuat untuk Pasaran Domestik Jepun, Toyota GT 86 bertujuan lebih banyak untuk penjualan Eropah dan Scion FR-S untuk pasaran Amerika Utara . Tidak lama kemudian, Scion bungkus dan pasaran yang ditugaskan mula surut.

Sekiranya anda ingin mendapatkan salah satu kenderaan ini, lihat panduan pembeli kereta terpakai kami di bawah.

Previous post

Kerana Keghairahan Terhadap SUV, Kereta Sedan Sudah Hampir Dilupakan

Next post

Model BMW M3 2021 Dilakar Oleh Pereka Rusia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *