Motosikal / Lain Lain Roda

MV AGUSTA RUSH 1000 Dilancarkan Dijual Dengan Harga RM168,000

Adakah anda sanggup membayar harga ini dalam iklim ekonomi semasa?

Ini adalah superbike terbaharu dari MV Augusta dan hanya 300 unit akan dihasilkan. Ini bermaksud, peniaga MV Augusta Malaysia mungkin hanya mendapat sebilangan kecil, paling banyak mungkin 3-4 unit kerana pasaran untuk MV Augusta di Malaysia masih kecil dan harga permintaan Euro 34,000 iaitu sekitar RM168,000 sebelum cukai dan penghantaran tempatan.

Dicipta berdasarkan Brutale 1000 RR, MV Agusta Rush mewujudkan daya tarikan unik dan kaitan dengan motosikal drag racing, yang dibina untuk memberikan keseronokan besar hanya beberapa ratus meter, dan dikawal ketat oleh jam randik.

MV AGUSTA RUSH 1000 front

Satu-satunya motosikal pengeluaran yang menggunakan injap radial dan batang penghubung titanium membantu menghasilkan 208 hp dalam bentuk homologasi jalan standard (lebih dari 212 hp dengan ekzos yang tidak diselaraskan dan ECU yang dikemas kini).

Dilahirkan sebagai latihan dalam gaya, meraikan evolusi teknikal dan gaya yang mencipta Brutale 1000 RR baharu, pengeluaran Rush 1000 dijadualkan untuk dimulakan dalam beberapa bulan.

MV AGUSTA RUSH 1000 rear seat

Pilihan gaya dan teknikal secara konsisten bertujuan untuk menggarisbawahi ringkasan yang menentukan model ini, unik dari segi teknologi dan kualiti. Ini adalah motosikal yang benar-benar eksklusif, ditujukan kepada mereka yang tidak takut dengan pilihan dan keperibadian yang asli. Terdapat kandungan teknikal khusus, yang menonjolkan dan menekankan teknologi yang menjadi tumpuan reka bentuk motosikal ini.

Unit lampu depan, yang diilhami oleh RVS eksklusif # 1, menawarkan reka bentuk khusus dan dibezakan dengan teknologi yang diimplementasikan: ia menawarkan unit LED Penuh dengan fungsi selekoh, yang direka untuk meningkatkan keselamatan aktif dan meningkatkan keseronokan memandu. Sokongan lampu depan dan bingkai bulat dalam aloi mesin CNC ringan, untuk meningkatkan reka bentuk dan fungsi. Penutup belakang unit optik serat karbon, bahan yang juga dipilih untuk penutup tempat duduk penumpang minimalis, dan juga untuk panel sisi ekor. Tangki adalah aluminium dan juga dimesin CNC.

MV AGUSTA RUSH 1000 headlamp

Elemen teladan yang menentukan inspirasi di sebalik model ini adalah roda tertutup belakang, konfigurasi khas yang terdapat pada drag strip: rim belakang dalam forged aluminium ditutup dengan penutup serat karbon, yang direka untuk memperoleh prestasi aerodinamik terbaik. Nut pemasang roda belakang dalam aloi aluminium yang dimesin CNC. Untuk mengurangkan berat visual dan kontras roda depan adalah jenis spoke.

Bahagian ekor belakang, tempat duduk penumpang dan unit lampu belakang telah direka khas untuk kenderaan ini. Sistem ekzos khusus yang eksklusif, dibuat dengan tangan dari titanium dengan pelindung haba serat karbon. Pemetaan unit kontrol khusus untuk sistem pembuangan, menghasilkan pengiriman linier.

MV AGUSTA RUSH 1000 rear

Lebih asli dari sebelumnya, Rush 1000 menawarkan teknologi dan pemanduan dinamik Brutale 1000 RR. Enjin empat silinder inline dengan sistem penyalaan MVICS bersepadu (Sistem Kawalan Bersepadu Motor & Kenderaan) mempunyai 8 penyuntik, 4 Mikuni bawah, dan 4 Magneti Marelli atas dengan peningkatan kadar aliran. Unit kawalan enjin Eldor EM2.0 campur tangan pada throttle body dengan menggunakan wayar Mikuni; gegelung pensil dilengkapi dengan teknologi “penginderaan ion”, peledakan, dan kawalan mismatch. Terdapat empat peta pengurusan enjin (Sport, Race, Rain, Custom), sementara traction control yang dapat dimatikan mempunyai 8 tahap intervensi dan kawalan roda dengan platform inersia. Sistem transmisi MV EAS 2.1 (Shift Up & Down yang Dibantu secara Elektronik) tanpa geseran telah diperbaiki lagi dari segi kemudahan penggunaan dan kelajuan tindakan.

Ciri-ciri teknologi inline empat silinder, termasuk poros engkol baru dan piston yang direka semula dan lebih ringan. Ruang pembakaran yang direvisi sepenuhnya mempunyai injap radial dan dirancang menggunakan teknologi dari Formula 1. Batang penghubung titanium, yang berasal dari pengalaman persaingan memanfaatkan parameter teknikal MotoGP dan menyumbang secara tegas untuk mengurangkan jisim, beban dan inersia mesin. Sekali lagi dari World MotoGP muncul pilihan rantai pengedaran pusat, yang juga tradisional untuk MV Agusta: mengurangkan kesan putaran camshaft pada rpm tinggi.

Suspensi (fork, penyerap kejutan dan peredam stereng) menggunakan unit EC Öhlins dengan pengurusan elektronik hidraulik pemampatan dan pemanjangan; sistem ini membolehkan anda memilih antara konfigurasi yang telah ditetapkan dan tetapan manual, untuk meningkatkan casis berdasarkan pilihan pengendara dan keadaan jalan.

Kit khas yang digabungkan dengan motosikal merangkumi pakej komponen yang menjadikan Rush 1000 lebih berharga dan eksklusif.

MV AGUSTA RUSH 1000 rear lamps

Merekakan, merakam dan berkongsi setiap perjalanan di tempat duduk Rush 1000 anda lebih mudah dengan MV Ride App, yang membuka banyak peluang. Sebagai contoh, anda boleh menyesuaikan elektronik motosikal hanya dengan beberapa sentuhan pada telefon pintar anda. Sekiranya anda ingin berkongsi pengalaman menunggang yang terbaik, anda hanya perlu klik… Fungsi navigasi juga dapat diakses dengan mudah melalui pencerminan di papan pemuka dengan Aplikasi MV Ride.

Previous post

Adakah Tempahan Proton X50 Ini Satu Scam?

Next post

Kempen Tawaran Sehingga 27% Merchandise Ducati 77

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *