Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Tesla Model 3 Dengan Harga RM385K? Betulkah Ini? Terlalu Baik Untuk Dipercayai

Kami dihantar risalah digital ini untuk jenama Tesla Model 3 Standard Range Plus yang diiklankan pada harga hanya RM385,000. Kami harus memeriksa ini kerana nampaknya terlalu bagus untuk menjadi kenyataan.

Pertama sekali, nama syarikat di risalah itu adalah KRT Jepun, tetapi satu-satunya maklumat mengenai KRT Jepun yang dapat kita temui membawa kita ke laman web ski Taiwan. Oleh itu, kami menganggap bahawa pemegang AP boleh mendapatkan kereta ini dari Jepun. Kami layari laman web Tesla di Jepun untuk memeriksa harga mengikut spesifikasi ini. Inilah yang kami dapati:

Di Jepun, varian RWD ini adalah spesifikasi asas dengan jarak 409km, kelajuan tertinggi 225km / jam dan masa 0-100km / jam 5.6 saat. Ia berharga ¥5,110,000 sebelum cukai. Ditukar ke Ringgit Malaysia berdasarkan tarif hari ini, iaitu:

Lebih RM200,000. Brosur itu mengatakan bahawa mereka boleh menghantar kereta baharu dengan harga RM385,000 dalam masa 6-16 minggu atau 1.5 – 4 bulan. Ini tinggal RM185,000 untuk penghantaran, cukai / duti, aksesori dan margin pengecasan percuma untuk pemiliknya. Mungkin lelaki ini patut bekalkan polis Thailand, yang baru-baru ini membayar RM11.87 juta untuk menyewa 7 kereta peronda Tesla Model 3 selama 5 tahun.

Penjual juga mengiklankan pilihan warna dengan harga tepat yang disebut oleh Tesla di Jepun.

Pearl White Multi Coat adalah default standard.

Hitam, Kelabu dan Biru adalah semua pilihan dengan kos yang apabila ditukar pada kadar hari ini menunjukkan margin sifar untuk penjual:

Sama boleh dikatakan mengenai pilihan merah yang paling mahal.

Menurut pengkonfigurasi kereta laman web ini, model asas Tesla Model 3 ini dilengkapi dengan bahagian dalam yang serba hitam, tempat duduk hadapan 12 arah elektrik, tempat duduk premium dan trim, kaca tinted, dan beberapa barang lain. Ia bahkan mempunyai Auto Pilot sebagai standard.

Jadi, dari segi harga dan spesifikasi, nampaknya ia berdasarkan tepat sekali dengan spesifikasi model peringkat kemasukan Jepun. Kami melakukan Carian Imej Google terbalik pada brosur dan tidak ada hasil. Namun, mencari nombor jurujual membawa kepada beberapa hasil yang menarik. Sama ada oleh jurujual yang sama atau tidak, nombor ini telah digunakan sejak tahun 2012 tetapi baru-baru ini dikaitkan dengan pembedahan kosmetik dan fine-dining Jepun. Menariknya, ada satu perniagaan di mana nombor ini berkaitan dengan auto. Laman web tersebut mendakwanya sebagai perniagaan terlibat dengan mekanik pakar Tesla Jepun. Mereka mengatakan mereka terlibat dalam Perkhidmatan Pembaikan Auto Bergerak, Penjualan Kereta Domestik dan Import serta Penjualan Bahagian Auto, tetapi nampaknya lebih mengarah ke pasaran domestik Jepun daripada pasaran Malaysia. Kami tidak akan meninggalkan nombornya di sini, tetapi jika anda mencari di pautan di atas, anda akan dapati satu nombor Malaysia berulang dan itu adalah nombor penjualnya. Dia berkaitan dengan nama Billy atau Rex.

Sekiranya anda ingin menghubungi lelaki ini untuk maklumat lebih lanjut, silakan. Tetapi nasihat kami sila berhati-hati sebelum meletakkan sebarang jenis bayaran tempahan. Walaupun harganya sesuai untuk anda dan anda mempercayai penjualnya, pertimbangkan bagaimana anda akan mendapatkan kereta tersebut, sama ada jaminan akan dihormati, bagaimana cukai jalan akan dikira, sama ada tuntutan insurans masa depan akan menjadi masalah dan lain-lain masalah berkaitan kenderaan elektrik.

Bagi kami, semua ini terlalu baik untuk dipercayai. Tetapi, di Bolehland, segalanya adalah yang mungkin.

Previous post

Mazda Akan Mula Guna Minyak Sintetik Sepenuhnya Bila Servis Untuk Semua Kenderaan Berwaranti

Next post

Nissan X-Trail Masuk Generasi Keempat Dengan Reka Bentuk Lebih Lasak

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *