Konsep / Lakaran / Intipan

Ada Khabar Mazda3 Turbocharge Akan Debut 2 Minggu Lagi

Mazda telah menyiarkan teaser di Youtube bertajuk “Prepare for Launch”. Klip 14 saat, yang dimuat naik ke saluran Youtube Mazda USA menampilkan beberapa bentuk merah abstrak dan bunyi mesin berputar bersilang dengan tarikh: 8 Julai 2020, tetapi ditulis pada 7.8.2020 mengikuti gaya tarikh yang dinyatakan di Amerika Syarikat .

Walaupun klip seperti ini tidak banyak maklumat, seluruh internet nampaknya menunjukkan bahawa ia adalah versi Mazda 3. yang lebih hebat dari yang semasa. Mungkinkah pengganti Mazdaspeed3? Mungkin, walaupun pegawai Mazda sendiri tidak menyebut tentang pengembalian jenama Mazdaspeed / MPS. Mungkin mereka akan memanggilnya Mazda3 2.5T atau yang serupa untuk mengekalkan tatanama mereka yang agak teratur.

Berdasarkan khabar yang pernah kami dengar sebelumnya, Mazda3 berprestasi tinggi baharu ini akan mengelakkan diri daripada bertarung dengan hot hatch seperti Honda Civic Type R dan Renault Megane R.S. Mereka sebaliknya akan terus bertembung dengan hot-hatch berkuasa tinggi seperti Volkswagen Golf R dan Mercedes-AMG A35 atau A45 4MATIC.

Mereka akan melakukan ini dengan melangkau persediaan turbo 2 liter standard dan roda depan. Mereka mungkin akan menggunakan turbo 2.5 liter dengan teknologi Skyactiv X, dipasangkan ke kotak gear automatik. Adakah ini Skyactiv Drive 6-kelajuan automatik yang sama atau kotak gear 8-kelajuan baharu? Itu juga masih perlu dilihat. Nampak macam ia akan dipasangkan ke sistem pemacu semua roda untuk pengagihan kuasa yang lebih baik.

Kita mungkin juga boleh melihat penampilan Mazda3 original yang ditingkatkan dan dibuat agar kelihatan lebih atletik. Spoiler, rim yang lebih besar, bodykit yang lebih sporty dan tempat duduk sukan diharapkan dalam 3 prestasi tinggi ini.

Soul red Mazda CX-5

Ini akan menjadi pemulangan ke asal bagi Mazda. Sejak syarikat itu berpisah dengan Ford Motor Company, mereka telah fokus untuk memberikan lebih banyak kereta penumpang premium dan sporty, dengan perhatian yang sangat sedikit terhadap kenderaan berprestasi habis-habisan. Satu-satunya model yang diberikan kasih sayang adalah MX-5 baharu, yang telah diperbaharui dengan hard-top pada MX-5 RF. Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, kami melihat enjin petrol turbocharged 2.5 liter datang ke model popular seperti CX-5.

Previous post

Harga Petrol, Diesel Naik Lagi Untuk 27 Jun-3 Julai

Next post

Honda Jazz Dilancarkan Di China Dengan Muncung Sporty

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *