Kemalangan / Rosak / Recall

Lamborghini Aventador Hangus Di Pavilion KL

Vandalisme Atau Pemasangan Barang Aftermarket Yang Teruk?

Buku pesanan kilang Lamborghini di Sant’Agata Bolognese akan terus diisi seperti yang dapat kita lihat dari insiden berkaitan Lamborghini minggu lalu. Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif Automobili Lamborghini, Stefano Domenicali dengan senang hati akan menerima pesanan baru yang akan dibayar oleh syarikat insurans yang perlu write-off mesin eksotik ini.

Terdapat dua Lamborghinis musnah, satu di England, yang baru keluar dari bilik pameran kereta dan sekarang unit ini yang terbakar hanya dalam satu minggu.

Dilaporkan bahawa Lamborghini Aventador terbakar di tempat letak kereta Pavilion Residences pada awal malam Ahad pada 28 Jun. Aventador mempunyai reka bentuk yang berwawasan, teknologi canggih, dan dinamika pemanduan dalam harmoni murni, dan meningkatkan konsep kereta sport super ke tahap yang baru, namun seperti semua kereta lain, ia boleh terbakar jika tidak dijaga dengan baik oleh bengkel sah. Juga, campur tangan aksesori selepas pasaran dengan pemasang tanpa lesen boleh mengakibatkan masalah elektrik.

This horrific accident occurred at 2.40 am. Luckily, no one was harmed during the blaze as the car was parked at the residences’ parking lot. A statement from the operations commander Mohd Rozi Jusoh stated that 14 personnel, two fire rescue tender trucks and an ambulance was dispatched to handle the flaming Lamborghini. 

Malapetaka ini berlaku pada jam 2.40 pagi. Nasib baik, tidak ada yang cedera semasa kebakaran kerana kereta itu diparkir di tempat parkir kediaman. Kenyataan komander operasi, Mohd Rozi Jusoh menyatakan bahawa 14 anggota, dua trak tender penyelamat kebakaran dan sebuah ambulan telah dihantar untuk mengendalikan Lamborghini yang menyala ini.

Lamborghini Aventador Ablaze

Dilaporkan, ia mengambil beberapa minit untuk memadamkan api dan dianggarkan 40 peratus kereta rosak akibat kebakaran. Kerosakan kebakaran paling ketara di bahagian depan, dengan kedua sayap depan serat karbon dan sebahagian besar bumper depan dan bonet terbakar hingga genting.

Sel penumpang dan bahagian belakangnya kelihatan seperti tidak disentuh api. Warna hitam di belakang seperti yang terlihat dalam foto nampaknya skema cat kuning dan hitam Aventador yang diubah suai ini. Oleh itu, masih ada harapan bahawa selain daripada yang dilakukan untuk memadamkan kebakaran kereta, enjin V12 masih dapat bernyayi pada lain hari.

Lamborghini Aventador Ablaze

Pada masa penerbitan, punca kebakaran masih belum diketahui. Walaupun kereta baharu jarang terbakar, ini sama sekali bukan kejadian yang belum pernah terjadi sebelumnya. Tambahan pula, dengan kerosakan kebakaran yang dominan di bahagian depan, ada yang berspekulasi bahawa punca kebakaran mungkin berkaitan dengan bateri kerana terdapat di bawah but depan supercar Itali ini.

Lamborghini Aventador Ablaze

Bayaran insurans untuk supercar RM 2 juta ini sudah pasti banyak dan Lamborghini ini kemungkinan besar akan di write-off. Namun, supercar musnah seperti ini mungkin masih dapat melihat cahaya hari sekali lagi, sama ada dengan memotongnya untuk alat ganti untuk menyelamatkan Lambo yang lain atau yang semakin biasa pada masa kini, menjadi permulaan karier YouTube sebagai mekanik.

Cerita asal Joshua Chin

bakarautoapiInsuranLamborghini Aventadorpavilion KL

Previous post

Geely Haoyue Dilancarkan Di China Dengan Banyak Teknologi Untuk Harganya

Next post

Audi Q5 Facelift Hadir Dengan Lampu Belakang OLED

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *