Berita Auto

Kia Picanto Facelift Dilancarkan di Korea Selatan

Kia Picanto adalah hatchback 5 pintu segmen A yang cukup popular di sebilangan pasaran kerana pakej keseluruhannya yang hebat, berkualiti tinggi, dan harga permintaan yang berpatutan. Di pasaran Korea Selatan, di mana ia dikenal sebagai Kia Morning, kereta ini baru saja mendapat pengubahsuaian besar, menggabungkan reka bentuk yang disemak semula dan banyak ciri baharu.

Tidak ada khabar bila model facelift baharu ini akan dilancarkan di seluruh dunia, tetapi memandangkan penjualan domestik nampaknya satu-satunya tempat Kia dapat membuat pertaruhan selamat sekarang, mungkin ia akan mengambil sedikit masa sebelum model ini datang ke Malaysia.

Enjin dan Gearbox

Di Korea Selatan, mereka hanya berpegang pada satu pilihan enjin buat masa ini. Enjin petrol MPI 1.0 liter dan kotak gear automatik 4-kelajuan. Enjin ini menghasilkan 76PS @ 6200rpm dan tork 95Nm @ 3750rpm. Cukup untuk hatch kecil di bandar.

Trim Pilihan

Kia Picanto nampaknya mempunyai sekurang-kurangnya dua pilihan dalam kebanyakan aspek. Untuk pencahayaan, bahagian bawah melihat reflektor halogen dengan LED membentuk bahagian atas. Lampu depan LED juga kelihatan membawa peningkatan trim lain pada fasia depan, termasuk reka bentuk yang lebih rumit, lampu siang, penggunaan krom dan plastik hitam berkilat.

Di dalam, kita melihat tiga tahap trim yang berbeza. Satu selesai dengan warna abu-abu rata, yang lain dalam campuran hitam dan yang terakhir berwarna hitam dengan aksen kuning Honey Bee. Kami tidak pasti sama ada semua orang akan menerima warna versi yang serupa seperti ini atau hanya kereta berwarna Honey Bee.

Untuk Paparan dan Antaramuka, kami melihat unit infotainment 8 ″ warna dan sentuhan yang baharu, Paparan Multi-Info 4.2 pada kluster instrumen dan unit kawalan iklim automatik yang sama. Terdapat lebih banyak versi asas ketiga elemen ini.

Warna

Lighting

Interior Trim

Grey with matte accents

Displays & Interfaces

Pilihan Rim

14″ Steel with Hub Cap

Keselamatan & Bantuan Pemandu

Keselamatan adalah tarikan besar Picanto. Walaupun saiznya kecil, Kia selalu memberikan penekanan di sini. Di dalam facelift ini, kita melihat sekumpulan Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), tetapi tidak ada Active Cruise Control. Picanto mendapat 7 beg udara, termasuk satu untuk lutut pemandu.

Pilihan Aksesori

Ini mungkin eksklusif untuk Korea Selatan, tetapi Picanto di sana mendapat aksesori pilihan ini dengan nama TUON.

Previous post

Perniagaan Lelong Kereta Melihat Penurunan Yang Mendadak

Next post

Isuzu Malaysia Usaha Percepat Penyerahan Kenderaan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *