Bisnes

Mercedes-Benz Sudah Bersedia Menangani 2020

Daimler menyusun rancangan tindakan yang kukuh untuk tahun 2020

Tidak ada pengeluar kereta di dunia sekarang yang tidak terkesan dengan serangan COVID-19. Langkah untuk memulakan semula ekonomi akan perlahan dan walaupun terdapat banyak bantuan dari pemerintah, ia akan memakan masa kerana dunia tidak bersedia untuk serangan virus ini.

Seiring dengan ekonomi dunia yang hancur pada suku pertama yang lalu, nampaknya ketidakpastian ekonomi akan terus dikuasai oleh pandemik Corona untuk sisa tahun ini. Faktor yang menentukan adalah apabila wabak itu akhirnya terkawal di seluruh dunia dan berapa lama sebelum aktiviti ekonomi kembali dari keadaan yang terhad ini. Persoalannya ialah corak pemulihan mana yang akan diambil oleh ekonomi dunia. Dari perspektif hari ini, penurunan ketara dalam output ekonomi global mesti dijangkakan untuk tahun 2020 secara keseluruhan.

Daimler 2020 plan

Jualan

Oleh itu, seperti yang telah diungkapkan, Daimler menjangkakan untuk penjualan Kumpulan dan Mercedes-Benz Cars, Mercedes-Benz Vans, Daimler Truck dan Daimler Bus pada tahun 2020 berada di bawah tahap tahun sebelumnya. Daimler Mobility menjangkakan untuk tahun kewangan 2020 jumlah perniagaan baharu yang lebih rendah daripada pada tahun 2019.

Daimler menjual 17 peratus kurang kenderaan pada suku pertama 2020 daripada tempoh yang sama tahun sebelumnya. Jualan menurun sedikit sahaja kerana syarikat yang berpusat di Stuttgart dapat menjual lebih banyak kenderaan dari segmen harga yang lebih tinggi di mana ia menurun menjadi 37.2 bilion euro.

BHPetrol-Kaya-Raya-Contest

Rancangan dari tahun sebelumnya tidak lagi boleh dipakai

Dengan menurunkan kos, bos Daimler Ola Källenius ingin menebus angka penjualan 2019 yang lebih rendah untuk Daimler. Dia ingin mencapainya dengan memperkemas rangkaian model, memotong pelaburan, dan memotong pekerjaan. Walau bagaimanapun, COVID-19 kini telah membuat keadaan menjadi lebih buruk dan membingungkan rancangan untuk bos Daimler ini. Corak pemulihan selepas krisis sangat penting untuk Daimler keluar dari bawah, menurut kalangan pengurusan korporat. Syarikat Stuttgart menarik sedikit kepercayaan dari China di mana pasaran tempatan nampaknya sedang perlahan kembali normal.

Daimler ingin berpegang teguh pada pengembangan teknologi mesra alam walaupun tekanan kosnya tinggi.

Perlindungan Wang Tunai

Walau bagaimanapun, Daimler percaya ia selamat secara kewangan untuk tempoh yang bermasalah semasa dan selepas krisis. Langkah-langkah telah diambil untuk melindungi wang tunai dan fleksibiliti, Källenius mengambil sikap yang sangat memerangi. Dia mahu menjimatkan 1.4 bilion euro dengan kos kakitangan sahaja. Perbincangan mengenai kemungkinan perjanjian pemutusan gaji telah ditangguhkan buat masa ini. Di samping itu, Daimler melanjutkan kerja jangka pendek dan membatal semua cuti hingga akhir bulan Jun, kerana gaji cuti penuh harus dibayar.

Walaupun terdapat tekanan kos yang besar, teknologi utama untuk perlindungan iklim tidak tersedia, menurut Källenius. Daimler juga nampaknya ingin berpegang pada rancangan untuk membayar dividen kepada pemegang saham untuk memastikan sentimen pasaran positif.

Previous post

Isuzu D-Max Generasi ke-3 Mendapat Penilaian Keselamatan 5-Bintang Dari ASEAN NCAP

Next post

Porsche 4Kids Akan Memastikan Anak Anda Terhibur Secara Percuma

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *