Berita Auto

Rekaan semula Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Oleh SketchMonkey

Alfa Romeo Giulia adalah jawapan Itali untuk BMW 5-Series dan ramai yang menganggapnya sebagai kereta yang lebih berwibawa dan sensual. Walau bagaimanapun, pada tahun 2020, reka bentuknya kelihatan terlalu lembut dan tidak begitu fokus seperti beberapa persaingannya. Fikir Hyundai Sonata dan Kia Optima terkini dan anda akan faham maksud kami – kereta ini mungkin tidak sesuai dengan cita rasa anda, tetapi ia lebih rumit, moden, dan menarik untuk dilihat daripada Giulia.

Ini mungkin mengapa Youtube SketchMonkey memutuskan untuk memberikan varian kegemarannya Giulia sedikit reka bentuk untuk membuatnya lebih menonjol.

Sekiranya anda menonton videonya di bawah, anda akan mengetahui alasannya memilih varian Giulia khusus ini. Dia juga kelihatan sangat menghormati nilai dan sejarah tradisional Alfa Romeo, sambil juga menghormati bentuk dan estetika keseluruhan Giulia Quadrifoglio.

Yang benar-benar dilakukannya adalah memberi wajahnya sedikit lebih tujuan dan fokus pada beberapa garis sudut. Dia melakukan ini dengan menjadikan gril Scudetto menjadi tumpuan muka depan kereta. Untuk itu, dia memahat garis hud dan membentuk semula elemen bumper dan reka bentuk agar selaras dengan gril segitiga ikonik itu dengan betul. Ini adalah hasil akhirnya, perhatikan betapa halus dan kuat perubahannya:

Sebelum dan selepas:

Kami mengesyorkan anda melanggan saluran Youtube SketchMonkey untuk lebih banyak reka bentuk semula kereta ini. Dia kadang-kadang menayangkan semula kereta klasik untuk zaman moden, yang juga cukup menarik.

About

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

The Giulia Quadrifoglio is a showcase for Alfa Romeo excellence and an even stronger expression of performance, winning DNA and unmistakably Italian style.

Its class-leading performance is guaranteed by the powerful 2.9 V6 Bi-Turbo powerplant in 100% aluminum, capable of unleashing no less than 510 hp and 600 Nm maximum torque at 2,500 rpm. Delivery to the wheels is the responsibility of the Alfa™ Active Torque Vectoring system. The 8-speed automatic transmission is calibrated to optimize fluidity and comfort so the vehicles can easily be driven on all terrains. Only in RACE mode do the cars express their full potential with lightning-fast gear changes in only 150 milliseconds.

Each Quadrifoglio is fitted with a range of systems designed to enhance the pleasure of driving, and offer the motorist the most authentic, engaging experience behind the wheel. These include Alfa™ Active Suspension, Alfa™ DNA Pro selector with RACE mode, and the Alfa™ Active Aero splitter in the Giulia. The systems are all coordinated and adapted in real time by the Alfa™ Chassis Domain Control unit, constantly ensuring the ideal conditions for vehicle and driver.

The soundtrack accompanying the Quadrifoglio customer driving experience is provided by a four-output Dual Mode exhaust system, even bolder and more engaging in Race mode.

Previous post

Vespa Tiruan China Dikalahkan Piaggio

Next post

Kia Rio Dilengkapi Dengan Pilihan Keselamatan, Teknologi dan MHEV Baru

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *