Berita Auto

Hanya Geely Haoyue 7-Seater FWD Dilancarkan Dalam Talian Buat Masa Ini

Geely menggerakkan jangkaan di pasaran dengan cepat. SUV saiz-pertengahan Boyue mereka menunjukkan betapa dekat kepada premium yang mereka dapat membuat SUV dengan harga yang berpatutan. The Binyue, yang mungkin menjadi Proton X50 menunjukkan hal yang sama pada segmen yang lebih kecil. Dan sekarang mereka mengambil cabaran untuk segmen SUV yang lebih besar untuk pertama kalinya dengan Haoyue. Kami telah membahas beberapa perincian Haoyue pada pertengahan bulan Mac, tetapi sekarang kami telah mendengar bahawa kereta tersebut telah dilancarkan secara online di China. Sebilangan besar butiran yang kami bicara mengenai pilihan saiz kereta dan sistem kereta tetap benar: ini adalah ukuran Mazda CX-8, Hyundai Santa Fe dan Kia Sorento dalam kebanyakan dimensi.

Melanggar Peraturan Drivetrain

Apa yang telah dilakukan Geely dalam segmen ini yang sebenarnya cukup luar biasa adalah dengan membawa hanya pilihan powertrain pacuan roda depan ke SUV yang begitu besar buat masa ini. Ini mungkin juga SUV pertama di kelasnya yang menawarkan enjin 3-silinder yang hanya 1.5 liter! Sudah tentu, mesin kecil itu turbocharged dan akan dipasangkan ke sistem elektrik hibrid ringan untuk memberikan daya tarikan hujung rendah yang diperlukan dari SUV 7-tempat duduk yang besar dan berat. Terdapat juga enjin turbo 1.8, mungkin sama seperti yang kita lihat di Boyue / X70 facelift.

Kedua-dua enjin dipasangkan dengan automatik dual-clutch 7-kelajuan Volvo yang dikembangkan bersama. MHEV 1.5 liter mengembalikan 177 hp dan tork 255 Nm sementara 1.8 liter mempunyai talaan yang serupa dengan Proton X70 kami pada 183hp dan tork 300 Nm.

Ketiadaan pacuan semua roda pada sebarang varian menunjukkan bahawa Geely memahami bahawa apabila produk itu bagus dan harganya tepat, pelanggan tidak akan berhenti memikirkan ciri-ciri yang tidak diperlukan. Sebilangan besar SUV dipacu pada tarmac 100% dari waktu itu, terutamanya di bandar-bandar China yang sangat maju. Varian pacuan semua roda mungkin bergabung dengan armada di kemudian hari, tetapi buat masa ini, ini tidak ada di meja.

BHPetrol-Kaya-Raya-Contest

Pakej Yang Cekap

Faktor pembezaan lain dari Haoyue adalah cara bahagian dalam dikemas untuk penggunaan maksimum penumpang. Geely mengatakan bahawa 69% ruang di dalamnya adalah percuma untuk digunakan oleh penghuni, lebih daripada standard industri.

Tempat duduk di barisan ke-2 boleh meluncur ke depan untuk memberi ruang kaki tambahan kepada 4 orang. Sementara itu, barisan penumpang ke-3 mendapat ruang kaki seluas 88.6cm default. Dan sementara CX-8 dapat menampung penghuni hingga 170cm di barisan terakhir, Geely mengatakan penumpang setinggi 190cm boleh memuat di baris ke-3 kenderaan mereka. 7 penumpang itu juga akan mempunyai akses ke 42 lubang cubby dengan pelbagai saiz. Sebahagiannya tersembunyi di bawah dulang bagasi. Dan jika ruang bagasi adalah yang anda mahukan, tempat duduk di Haoyue direka untuk dilipat rata untuk membebaskan 2050 liter ruang! Beberapa laman web lain mencadangkan varian 5 tempat duduk juga akan ditawarkan.

Sesuai dengan kereta seukuran ini, layar infotainment berukuran 12.3″ – penuh – dengan ukuran yang hampir sama dengan yang anda dapat dalam E atau S-Class.

Dan Lain Lain

  • Lampu depan LED matrik aktif
  • Pelepasan tanah 190mm
  • Logo Geely hitam monokromatik baharu

Previous post

Boss Design Hyundai Tinggalkan Jawatan Atas Sebab Peribadi

Next post

Mitsubishi Galant GTO Sambut Ulangtahun Ke 50nya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *