Cerita Auto

Saingan Geely Binrui MG6 Dapat Facelift Di China

Sebilangan rakyat Malaysia mungkin biasa dengan jenama MG. Pengilang kereta Britain ini telah menerima pajakan seumur hidup ke-2 (atau mungkin ke-3) di bawah SAIC gergasi automatik China. Sedan segmen C mereka, MG6 baru saja mendapat facelift pertengahan umurnya yang menghadirkan penampilan agresif, sistem nomenklatur baharu, dan beberapa kemas kini.

Adalah sangat sukar untuk mendapatkan maklumat yang tepat mengenai kenderaan pasaran China, terutama kenderaan hanya China sahaja. Inilah sebabnya mengapa gambar facelift MG6 beresolusi rendah. Maklumat dan gambar berasal dari laman web Chinanya. Selain kajian semula reka bentuk, output enjin petrol turbocharged 1.5 liter telah meningkat dari 124kW menjadi 133kW. Maklumat mengenai versi PHEV MG6 yang sudah difacelift belum dibocorkan..

BHPetrol RON95 Euro 4M

Berikut adalah senarai aksesori dan pilihan yang turut disertakan dengan MG6 yang disemak semula.

Nampak gayanya ada banyak reka bentuk pelek, dengan kemasan yang berbeza dari cat putih hingga aloi dwi-nada dan banyak lagi. Pegangan pintu berwarna badan dan pemegang pintu krom juga disediakan. Lencana yang dipasang pada tiang C sama ada hitam atau krom juga dilihat. Cermin sayap berwarna hitam bahkan ada sesuatu seperti kamera titik buta dapat dilihat. Alternatif, gril hitam yang lebih sporty ditunjukkan bersama dengan apa yang kelihatan seperti lampu depan dan belakang yang digelapkan. Ini ditunjukkan dengan potongan trim yang lain. Reka bentuk fastback ini ada spoiler kecil.

Malangnya, ianya tidak mungkin akan datang ke Malaysia. MG belum membuat penukaran pacuan kanan MG6. Kemungkinan besar Proton akan bekerjasama dengan Geely untuk model penggantian Prevé / Suprima S.

Walaupun kenderaan MG saat ini tidak dijual di Malaysia, crossover mereka boleh didapati di pasar jiran seperti Singapura, Thailand, Brunei bahkan Indonesia. Sekali lagi, MG6 tidak terdapat di mana-mana pasaran pacuan kanan.

Previous post

Nissan 400Z Bakal Hadir Dengan Enjin Twin-Turbo V6

Next post

China Memulakan Semula Industri Automotifnya

Ross Hadi

Ross Hadi

14 tahun bikin burger, 21 tahun mengacara, 8 tahun borak kereta dan kini ... berkongsi sama!

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *